donderdag 8 december 2016

Breien en uithalen

Week 10 alweer van de latvian sampler.
Een mooie rand met sterren.
Leuk om te breien en minder moeilijk dan week 08.


Piep bleef met haar nagels in m'n sjaal hangen.
Ik kon wel huilen.
Dit katoenen glansgaren is los getwijnd en niet bestand tegen kattennagels.
Gelukkig heb ik het weg kunnen werken.

Ook ontdekte ik een handige manier om een stuk uit te halen.
Bij eenvoudig breiwerk haal ik het gewoon van de pen en trek de draad uit tot ik op de goeie plek ben.
Daarna neem ik de steken weer op de pen.

Met dit ingewikkelde inbreien is dat niet te doen, dus haalde ik steek voor steek uit.
Een hele klus.

Maar nu bedacht ik een hele simpele manier die hartstikke goed werkt.
Ik neem de steken van de toer onder de fout op met een extra naald.
Pas daarna trek ik de naald er bovenaan uit en trek het werk uit totaan de onderste naald.
Fluitje van een cent.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten