zaterdag 29 december 2018

Hij staart me al weken aan

Elke keer als ik de supermarkt binnen loop zie ik hem weer.
Die ene bol.
Heel langzaam zakt ie in prijs.
Meerdere keren heb ik ermee in m'n handen gestaan en toch maar weer teruggelegd.


Vandaag was ie er nog steeds, met alweer een lager prijskaartje.


Je kunt er een vrolijk kussen van breien.
En dit keer kon ik de verleiding niet meer weerstaan.
Voor 2€ kan ik me geen buil vallen.


Thuisgekomen ontdek ik dat er ook nog een rondbreinaald bij zit.
Die dingen zijn funest voor m'n polsen.
Maar met af en toe een toertje breien zal het vast wel gaan.

12 opmerkingen:

  1. Voor 2 eurootjes kan je je er absoluut geen buil aan vallen! Grappig, ik kan juist alleen nog maar breien met rondbreinaalden, de rechte naalden zijn juist voor mijn polsen weer funest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb je andere polsen dan ik 😉

      het patroon dat erbij zat was volkomen abracadabra.
      Dus ik heb besloten om maar gewoon recht toe recht aan ribbels rond te breien tot de bol op is.
      Dan krijg ik rechte strepen.

      Verwijderen
  2. Ik moet ook weer eens naar die winkel, ik vraag me af of ze ook bij ons zoiets moois verkopen! O nee, toch maar niet, ik heb nog twee truien en een vest op de pennen staan, én een tas. En dan ligt er nog genoeg wol voor een mensenleven...………. (die sokken, o.a.....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon er zowat naast (220m) dus is het nu mijn meest bezochte supermarkt.

      In Duitsland is het assortiment veel groter hoorde ik.
      Daar gaan we ook een keertje naar toe.
      Is hiervandaan een peulenschil.
      Eerst maar eens een spaarpotje maken.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke bol en wat lief dat ie op jou bleef wachten!
    Jammer dat je last krijgt van het breien op een rondbreinaald, maar dan leg je die toch lekker weg: rechte naalden heb je vast wel liggen 😉
    Bij mij is het juist andersom: de rechte naalden worden niet meer gebruikt na advies van de fysiotherapeut en ik heb toen jaren niet kunnen breien. Nu ben ik blij dat ik de rondbreinaald heb ontdekt en wél weer kan breien. En zo zijn we allemaal anders.😁
    Veel plezier met de prachtige bol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik natuurlijk ook doen.
      Mijn hoofd wil niet erg logisch denken de laatste tijd.😂😂😂

      Verwijderen
    2. Haha jouw hoofd is op hol gebracht!!

      Verwijderen
  4. .misschien kan iemand je leren de naalden anders vast te houden. Ik brei met artrose plus tremor toch nog heel veel, maar veel langzamer en geen ingewikkelde steken meer.
    Maar nu wel een IJslands vest met ronde pas in 4 groentinten. Dus waar piep ik over. Kost me enorm veel moeite en ook pijn. Maar mijn handen MOETEN van niets iets maken, nu ik niet meer steen kan hakken en met was boetseren. En breien zit in mijn genen. Ik kijk er tv bij. Nu al die eindejaarsklassiekers , meest voor kinderen tot 90 jaar.
    Is die bol wol of synthetisch, of half om half? En hoe dikke naalden? Ik brei graag driehoekige shawls. Vinden gretig aftrek. Brei ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb vanmorgen ontdekt dat het een stuk beter gaat als ik mijn polsen en het werk op mijn buik laat rusten.
    Is mijn dikke buik toch nog ergens goed voor.

    Ik kan mijn polsen niet volledig draaien, is iets aangeborens.
    Sinds een paar jaar is daar overflexibiliteit bijgekomen.

    Ik kan me voorstellen dat je zulke creatieve handen niet kunt laten rusten.
    Knap dat je ondanks de pijn bezig blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook mijn dikke buik is me tot steun. We gaan niet voor het mooi, maar voor handig gebruikmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een goede koop fijn dat hij op je lag te wachten!
    Op wat voor manier je ook gaat breien, het wordt zeker een prachtig werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als zo'n bol je maar aan blijft staren, dan kun je eigenlijk ook niet anders hè ;-) en zeker niet voor maar 2 Euri. Ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen