dinsdag 1 januari 2019

Voorbij en nog maar pas begonnen


Wie had kunnen dromen dat in 2018 mijn leven zo drastisch zou veranderen?
Was in de eerste maanden mijn agenda vrijwel net zo leeg als in de deprimerende jaren ervoor.
Vanaf april ontstond er een wervelwind waar die van Alice in Wonderland niets bij was.
Zoveel nieuwe dingen op mijn pad, die voor anderen wellicht heel gewoon zijn, maar voor mij heel byzonder.

Een tweede rigoreuze verhuizing naar weer een andere kant van het land, met achterlating van enkele dierbaren.
Na de chaos die de verhuizing met zich mee bracht was mijn agenda plotseling gevuld met leuke dingen: uitjes, etentjes, ontmoetingen, zingen.
Soms moest ik gewoon even een time out nemen om alles te laten bezinken.
Ook fijne dingen kunnen soms te overstelpend zijn.


Over hoe mijn leven in de laatste maand van het jaar weer volkomen op zijn kop ging hoef ik niets meer te vertellen.

Ik wist niet dat mijn hart zo groot was.
Ik was vergeten hoe het voelt als iemand oprecht van me houdt.
Me mooi vind, waar ik mezelf lelijk vind.
Trots op me is op het moment dat ik me heel klein voel.
Me aanraakt als ik mezelf onaanraakbaar denk.
Ik was vergeten hoe het was om werkelijk mezelf te zijn.
Hoe dankbaar ben ik, dat ik toch nog mag ervaren hoe het is om lief te hebben met heel mijn hart.


6 opmerkingen:

  1. En hoe mooi is het, om stil te staan bij die bijzondere dingen die het leven soms ineens voor je in petto heeft, onverwachts, iets om heel dankbaar voor te zijn. Ik wens jullie samen een heel gelukkig 2019! Lieve groet van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi zoals je dit alles beschrijft.... Ook voor 2019 wens ik jullie veel geluk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is prachtig en je brengt het zo mooi onder woorden. Samen en met die jullie nog meer lief zijn een mooi 2019 gewenst. Lieve groet, Evajet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo blij voor je! En daarom wens ik jullie een 2019 vol van dit fijne gevoel dat jullie nu hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je verteld het mooi. Geniet van elkaar, niet alleen komend jaar, maar ook alle jaren erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat er gebeurde ontroert me, en hoe je het beschrijft. Ik wens jullie samen alle geluk!

    BeantwoordenVerwijderen