woensdag 2 januari 2019

Wandelen

Tweede kerstdag haalden we even een frisse neus bij Collendoorn.
Daar is op en rond een oude vuilnisbelt een prachtig natuurgebied aangelegd.
Je loopt er het ene moment tussen loofbomen, het volgende verdrink je onder statige dennen en dan klim je 20 meter omhoog en geniet je van het prachtige, in dit geval heiige, uitzicht.
We kwamen ook een verscheidenheid aan kleurrijke zwammen tegen.
Ik was mijn fototoestel vergeten dus jullie moeten het met een linkje doen:
http://www.dedemsvaartsecourant.nl/uit/evenementen/455799/maak-wandeling-over-oude-vuilnisbelt.html

Het nieuwejaar begon met een wandeling langs de Regge, aan de rand van landgoed Eerde, bekend onder de naam "de Steile Oever".
Een schitterend natuurgebied aan de rand van Ommen.
Door de lage zon was het lastig fotograferen.
Uiteindelijk bleek ik de beste resultaten te krijgen als ik m'n camera op sneeuwstand zette.






















Album steile oever


4 opmerkingen:

  1. Prachtig gebied, lijkt me fijn, om te wandelen! Je foto's zijn uitstekend gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze regio is zo verschrikkelijk mooi.
    Ik geniet bij elke stap buiten de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's, Marlien.
    Ook al heb je al een tijd geen reactie van me gehad, ik volg nog steeds met belangstelling.
    Ik ben oprecht blij voor je dat het zo goed met je gaat en je liefde hebt gevonden. Ik wens je een prachtig 2019 toe!

    BeantwoordenVerwijderen