dinsdag 11 juni 2019

Loozensche linie


Een paar jaar geleden, toen ik Overijssel nog als vakantieganger bezocht, wandelde ik op een warme dag naar Loozen, waar ik oa de kunstwerken bij de Loozensche linie bewonderde.
Helaas lukte het me toen niet om over te steken met het pontje.

Indirect zorgde deze wandeling ervoor dat ik Anne weer tegen kwam.
Want een foto van één van de kunstwerken werd vorig jaar door Vechtdaltips gebruikt op facebook.
En onder die foto werd keurig mijn naam vermeld.
En die foto zag Anne toevallig.


Zondag besloten we dit mooie plekje te bezoeken.
Dit keer staken we met het pontje over en genoten van het prachtige uitzicht en de bewoners.
Ik raak nog steeds in vervoering van de prachtige luchten in deze regio.
De foto's kun je hier in het groot bekijken.

Op de terugweg stapten we nog even uit bij de Sahara, een zandverstuiving net buiten Ommen.
Dit gebied wordt heringericht.
Er zijn veel bomen omgezaagd en er staan overal stompen.
Het zal wel even duren voor het beoogde resultaat bereikt is.


1 opmerking:

  1. Prachtig je foto's ! Heel interessant de herinrichting van het gebied met de zandverstuiving! Een goede onderneming!

    BeantwoordenVerwijderen