dinsdag 11 februari 2020

Gezandstraald

Die leuke vriend van me had een grote wens.
Hij wilde zo graag een keer een woeste zee zien.
Maar telkens als hij naar de kust reisde was de zee tot zijn teleurstelling spiegelglad.
Als voormalig kustbewoner ben ik natuurlijk ook wel in voor een woest zeetje.
En omdat ik nog een privé ding af te handelen had in mijn geboorteplaats, kozen we voor IJmuiden.
Maar dat viel vies tegen.
Het strand en de pier van IJmuiden zijn moeilijk bereikbaar geworden en je moet je zelfs in de winter scheel betalen aan parkeerkosten.
Dus reden we door naar de sluizen in de hoop wat van de nieuwbouw te kunnen zien, maar ook dat lukte niet.
Uiteindelijk kwamen we uit in Wijk aan Zee.
En daar werd zijn grote wens dan eindelijk beloond.
Bij de Noordpier konden we genieten van een spectaculair schouwspel.













6 opmerkingen:

  1. Br, ik heb helemaal niets met de zee, laat staan zo'n ruige, maar begrijp dat je vriend z'n droom is uitgekomen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 45 jaar aan de kust gewoond en moet echt een paar keer per jaar het zilte nat ruiken en tot de einder kunnen kijken.
      Dat is echt het enige wat ik hier in het oosten mis.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, maar wel schitterend om te zien.
      Er waren toch nog mensen die alle waarschuwingen negeerden en de pier op gingen.
      Dat is echt levens gevaarlijk.

      Verwijderen
  3. Ja, wat een heerlijk strandweer was het hè?

    BeantwoordenVerwijderen