zondag 16 februari 2020

Zoom Loom


Ik had het nog zo met mezelf afgesproken.
Geen nieuwe dingen beginnen.
Eerst eea af maken.
En dan begin ik voor de tweede keer binnen een week toch met iets nieuws.


Maar ik heb een goede smoes.
Het is al zeker 1,5 jaar geleden dat ik de Zoom Loom op internet tegen kwam.
Dat wilde ik wel eens proberen.
Maar de prijs in Nederland is zo hoog, dat ik er vanaf moest zien.


Ik zette een zoekopdracht op Marktplaats en kreeg honderden berichtjes over loombandjes, maar er kwam maar geen Zoom Loom voorbij.


Ik was het dan ook al een beetje vergeten, toen er een paar dagen geleden toch nog eentje op dook.
En voor een kwart van de prijs.


Dus kon ik vandaag dan toch nog met weven beginnen.
Het is een aparte techniek.
Maar het lijkt moeilijker dan het is.
Op YouTube zijn diverse filmpjes te vinden.


En het is verschrikkelijk verslavend.
Ik gebruikte een restje sokkenwol met kleurverloop.
En houd me voorlopig nog even bij gewoon recht toe recht aan.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk om af en toe gewoon niet naar jezelf te luisteren😉. Veel plezier met je nieuwe loom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit! Nu moet ik gauw de laptop dicht klappen, want ik zit ook niet te wachten op een hobby erbij, maar het ziet er zo leuk uit.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt er wel veel sokkenwolrestjes in verwerken

      Verwijderen
    2. haha, je bent erg! Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind het echt heel erg mooi wat je hebt gemaakt. Weet jij of er ook ergens potjes met tijd te koop zijn? Kan ik best gebruiken, want het kriebelt echt om naar zo'n Zoom Loom op zoek te gaan!

      Verwijderen
    3. Tja, zucht.
      Ik heb er in 5 dagen 75 gemaakt.
      Moet nu ff pauze inlassen want mijn polsen klagen.
      En dan daarna proberen in lager tempo door te gaan.

      Verwijderen