maandag 3 februari 2020

Punniken voor het koor


Voor mijn koor moest ik koorkleding hebben.
Gelukkig geen uniformen, want daar loop ik met mijn buitenmodel maat meestal voor joker in.
Nu is zwart niet zo moeilijk te vinden, al kostte het wel een paar maanden voor ik op marktplaats broeken vond.
Want die zijn opvallend vaak polyester en dat draag ik niet graag.


Lastiger werd het met de accessoires.
Waar de meeste koren voor één kleur kiezen heeft het mijne er drie.


Vooral het jaren zeventig groen zie je bijna nergens.


Sjaaltjes had ik niet zo'n zin in.
Dus ik besloot te gaan punniken.
Laat er nu in mijn voorraad katoen ook één bolletje retrogroen zitten.

In het gepunnikte koord legde ik op onregelmatige afstanden knopen.
En zo ontstonden drie halssieraden op z'n Marliens.

Je moet even een zwarte tuniek er bij denken, want die zaten in de wasmachine.

4 opmerkingen: