vrijdag 7 februari 2020

Work in progress

Sinds mijn verhuizing is mijn persoonlijke creativiteit een beetje ingekakt.
Ik probeer nu de draad weer een beetje op te pakken.



Zo haak ik  katbestendige raambekleding voor mijn smalle keukenraam.


Brei ik een zomervest voor mezelf.


Ik kocht nl laatst een grote bol garen.
Volgens de verkoopster was het haakgaren.
En op haar fotos leek het een normale dikte.
Maar eenmaal gearriveerd bleek het 1,5 kg megadun meebreigaren te zijn, met om de meter een vrolijk gekleurd flosje.
Noodgedwongen ging ik dus op zoek naar een partijtje witte katoen.
En zo werd mijn koopje opeens een stuk prijziger.
Maar het resultaat is wel megaleuk.


En ik werd lid van de groep "stitch meditations" op facebook, in de hoop daar inspiratie op te doen voor vrij werk.
Vanmorgen heb ik me gericht op het loslaten van mijn behoefte om alle steekjes even groot en op gelijke afstand te zetten.

4 opmerkingen:

  1. Ik kan me zo voorstellen dat dat niet aan je verhuizing ligt, maar aan alle andere leuke dingen die er sindsdien zijn gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed toch dat je het weer oppakt, Maar je andere aktiviteiten zijn ook leuk! En een tip . Heb je geprobeerd om het garen dubbel te breien? Of had je dan niet genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook dan is het veel te dun, de witte draad is nauwelijks dikker dan naaigaren.

      Verwijderen