woensdag 11 maart 2020

Veel vierkantjes


Ik heb al mijn hele leven een zwak voor verloopgarens.
Zie ik iets in de kringloop of afgeprijsd dan moet het mee, zelfs als het maar een klein beetje is.
Dat ligt dan in een cd kast te showen, want van zo'n enkel bolletje is niet altijd wat te verzinnen.
Maar deze garens zijn werkelijk geweldig mooi om vierkantjes van te weven.


Op foto 1 en 2 zie je lapjes van Fenna garen.
Dat Wibra garen is zo los gewonden dat de bollen soms in de winkel al uit elkaar vallen.
Dan koop je het in een zak voor een fractie van de prijs en ben je thuis een avondje zoet om het uit de knoop te halen.
De kleuren zijn prachtig.
Hiervan ga ik een mooie sjaal maken.
Maar ik moet nog even een effen kleur garen vinden die het goed met zoveel kleur doet.


 Foto 3 is vermoedelijk ook Fenna, maar ik ben niet zeker.
Het resultaat is heel anders maar ook mooi.


 Foto 4 zijn restjes uit de kringloop.
Het rechter garen was zo dun dat ik het dubbel gebruikt heb.
Was wel even benieuwd of het dan wel mooi zou mengen, maar het resultaat is mooi.

 En de laatste is een bolletje stug dik garen zonder rek.
Een ramp om te weven op deze manier.
Dus dat doen we maar niet meer.


5 opmerkingen:

  1. Het effect lijkt wel tweed. Heel mooi ook om op een vest te rijgen. Dan krijg je een superluxe effect Het lijkt me niet stevig genoeg om zelfstandig een vest van te maken, maar het zou wel heel mooi zijn voor een zomervest van katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de pinloomsupportgoup komen wel kledingstukken langs, maar ik denk dat het afhankelijk is van het materiaal dat gebruikt wordt.
      Met scheerwol worden de lapjes ook wel eerst vervilt.

      Lossgeweven zou hier niet lang leven met twee katten die er in gaan hangen.

      Verwijderen
  2. Wow, wat prachtig allemaal! Inderdaad doet het aan tweed denken. Je hebt wel heel veel plezier van je aanschaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is verschrikkelijk verslavend.
      Je kunt er ook allerlei patroontjes in weven, maar ik vind recht toe recht aan zo lekker ontspannend.

      Verwijderen
  3. Woh,wat zijn ze mooi! Een goed idee om er een sjaal van te maken , kun je meteen zien hoe het zich houdt in de praktijk .succes!

    BeantwoordenVerwijderen