zaterdag 7 november 2020

Sahara

 Ik hoef niet ver te reizen om naar de Sahara te gaan.

In de buurt van Ommen ligt een miniatuur uitvoering.

Het heeft wel wat weg van de Loonse en Drunense duinen, waar ik vroeger niet zo heel ver vandaan woonde.

Maar het is kleiner.


Gelukkig wel.

Want, hoewel we de rand aan hielden was het knap zwaar lopen.


Midden op de kale vlakte stond een hele lange dode boom.

Bijna bovenin zat een wonderlijk rond gat.

We kwamen tot de conclusie dat het een kogelgat uit de tweede wereldoorlog moet zijn.

Toen is er in dit gebied stevig gevochten.

Of het echt zo is zullen we wel nooit weten.




Ook hier erg veel paddenstoelen, maar minder variëteit dan bij onze vorige wandeling.


De terugweg kozen we voor een bospad, dat hier en daar nog slechter te belopen was dan de Sahara zelf.


Maar wel een prachtige route.


Bij thuiskomst zat er een briefje op mijn voordeur geplakt.

Een buurmeisje had een pakket voor me aangenomen.

Even later kwam ze het al brengen.

Ik heb een tuinvogelpakket gewonnen, met een pindakaasvogelhuisje, twee zakjes zaad, een verrekijker en een tuinvogelgids.


Klik fotoalbum

4 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing! Dat is een opsteker, zon pakketje aan de deur. Veel plezier ermee....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bofbips! Eerst een mooie wandeling, daarna zo'n leuk pakket winnen. En de vogeltjes in je tuin boffen fijn mee. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke prijs, zeg!
    Leuk thuiskomen zo!

    BeantwoordenVerwijderen