zaterdag 12 december 2020

Het kleintje en een kerstattentie

 


Heel, heel, heel lang geleden, toen ik nog een kamerbewoner was, kocht ik een klein kunstboompje in de uitverkoop.

Ik ben al dertig jaar geen kamerbewoner meer, dus kun je nagaan hoe lang ie al meegaat.

Het boompje onderging in de loop der tijd wat gedaantewisselingen, van blauwe ballen, naar strofiguren, naar bonte chaos.

In de loop der tijd verloor ie z'n pootjes, maar in een bloempot doet ie het nog steeds fraai.

Normaal berg ik hem gewoon opgetuigd in een vuilniszak op zolder, dus heb ik er verder geen werk aan.

Maar vorig jaar kreeg ik kortsluiting in de verlichting.

Dus vandaag heb ik dat snoer er uit gesloopt en vervangen door een andere.

Omdat er in de loop der tijd toch wel eens een balletje sneuvelt, heb ik er weer het eea bijgehangen.

Natuurlijk van de kringloop en een paar krijgertjes.

Ik ben alleen nog op zoek naar een klein piekje.

De mijne is al een paar jaar geleden gesneuveld.

Het bestuur van mijn koor bracht vandaag een kerstattentie rond.

Leuk gebaar in deze saaie tijd.

6 opmerkingen:

  1. Wat een schattig boompje. Knap dat het al zo lang meegaat. En dan de leuke attentie! Fijn in deze tijd hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is fijn als er af en toe aan je gedacht wordt, zeker als je ergens nog niet zo lang woont.

      Verwijderen
  2. Wat leuk, dat kleine boompje en zo'n attentie doet altijd goed, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wie wat bewaart heeft wat toch..? Zo zie je maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schattig je mini boompje! En Ja een attentie krijgen is heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen