dinsdag 12 december 2023

Vraagje aan bordurende lezers

 


Tussen mijn borduurstoffen ligt al heel lang deze rol erg mooie kwaliteit borduurstof.
met randen voor openborduurwerk denk ik.
Tussen de middelste twee randen zitten ook dwarsranden die vierkantjes vormen.
De kleur is niet goed op foto te vangen.
Het heeft de kleur van vlas  denk ik (gelig)  en het ruikt natuurlijk.
Het is genoeg voor een tafelloper op een hele grote tafel.
Ik wil deze rol verkopen, maar om de prijs te bepalen heb ik meer informatie nodig.
Wie kan me hier meer over vertellen.
Hoe is de juiste naam van de techniek bv.
Herkent iemand het materiaal?






9 opmerkingen:

  1. had je zelf al met Google lens geprobeberd? Ik kom o.a. op een site Ikborduur.nl, je kan daar ook een cursus volgen, misschien kan je daar eens kijken wat wordt aangeboden en eventueel vragen
    Er is trouwens ook een FB groep speciaal om alles met handwerken te kopen en verkopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die groepen ken ik, maar ik kan geen prijs bepalen als ik niet weet wat het is.

      En ik denk niet dat dit nog in een winkel te koop is.

      Verwijderen
  2. Ik denk aan Hardanger en misschien heb je hier iets aan?

    https://www.hardanger.nl/product-categorie/borduurstof/borduurstof-evenweave/12-6-dr-32-count/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen idee. De bovenstaande reacties gaan je hopelijk verder helpen.
    Je vroeg naar de randjes. Kijk hier: https://www.soedidee.nl/.
    Als je helemaal naar onder gaat, zie je :Tona’s Randjes staan. Daar vind je alle informatie. Het is heel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In een andere reactie staat hardanger, maar het lijkt daarvoor te grof gewoven. Het oogt als vlas, maar meer dan dat kan ik je niet vertellen. Hopelijk weet iemand anders precies wat je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is best dicht geweven, maar wel dik materiaal.
      Maar die open randen zou je toch wel denken.

      Verwijderen
  5. Ik zag je oproepje bij mijn blog Annelein Design. Helaas heb ik geen idee wat voor stof dit is of waarvoor het werd gebruikt. Hopelijk kunnen anderen je verder helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hem kort daarop al verkocht voor een mooi bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen