vrijdag 23 september 2022

Lunch op woensdag

Als wij als kind op woensdag uit school kwamen, was er altijd iets speciaals voor de lunch.
De ene keer krentebollen, de andere keer beschuitbollen en eens in de zoveel tijd bakte mijn moeder wentelteefjes.
Op een dag had ze iets nieuws: een ragoutworstje.
In een plastic worstje zat ragout.
Je warmde de ragout in de verpakking in een pannetje met water op.
En dat vond ik toch lekker.
Hoewel ik nog steeds van ragout houd en het ook wel zelf maak, heb ik later nooit meer precies die smaak geproefd.


Tot ik laatst in de Jumbo app dit blikje kroketvulling zag en nieuwsgierig geworden een blikje mee bestelde voor op brood.
En opeens was ik 50 jaar terug in de tijd, want dit smaakt precies als toen. 
Je raad vast wat ik de volgende keer weer meebestel 😉.

4 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je nog eens op herhaling gaat!
    Jullie woensdagen leken wel een feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldig leuke vondst ,zeker voor herhaling vatbaar! Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij sommige schappen kijk ik nooit dus kom zelden iets nieuws tegen. Maar hier ga ik naar kijken . Weet niet wat er speciaal is een Amsterdamse krokettenvulling. Maar als geboren en getogen Amsterdamse moet ik het wel proberen

    BeantwoordenVerwijderen