vrijdag 9 september 2022

Met Lolo op vakantie

 Na maanden thuis zitten, was ik er echt heel erg aan toe om even weg te gaan.
Maar omdat mijn huis al maanden niet schoongemaakt is, kon ik niet op zoek naar een fulltime oppas.
Dus was er geen andere optie dan Lolo mee te nemen.
Ik overlegde met één van mijn favoriete vakantieadresjes 't Hooge Holt of Lolo mee mocht en vroeg gelijk naar welk type huisjes het dichtst bij het hoofdgebouw lagen, vanwege mijn beperkte lopen..
Lolo was welkom, maar mocht niet op stoelen of banken en niet in de slaapkamer.
Zo kwam het dat Lolo 3x zoveel bagage had als ik.
Want een slaapkamer kun je de deur van dicht doen, maar hou haar maar eens van stoel of bank.
Dus ging er naast de bench, kattenbak, grit, mandje en speeltjes ook nog een tas vol lakens en kleden mee.
Dankzij de onvolprezen "Argh" die zo lief was om ons te brengen, kwamen we maandag bepakt en bezakt in Gramsbergen aan.
En nee ik noem haar geen "Argh" omdat ze een vreselijk mens zou zijn, maar omdat ik maar geen goeie blognaam voor haar kon vinden.

Tot mijn verbazing kreeg ik het aller aller aller
dichtstbijzijnde huisje toegewezen.
Een luxere uitvoering dan ik gereserveerd had.
Dit is zo typisch de Hooge Holt mentaliteit he.
Super meedenken met de gast en meer doen dan de gast vraagt.
Geen extra voorkeursboekingkosten.
Gewoon gastvrijheid.
Maar wat was ik er deze week blij mee.
Want naast dat ik al niet best loop, ging ik maandag ochtend ook nog lichtelijk door mijn rug, waardoor het reduceerde tot strompelen.
En nu was alles inclusief zwembad super dicht binnen mijn bereik.


Nadat ik het huisje Loloproof ingericht had, mocht ze uit de bench.
De eerste 20 minuten zat ze verstopt achter de bank, maar al gauw won haar nieuwsgierigheid het en liep ze rond alsof het de gewoonste zaak van de wereld was 
Op de middelste foto kun je goed zien, waarom het goed was dat ik lakens meegenomen had.


Waar ik niet op gerekend had was dat de eetkamerstoelen ook gestoffeerd waren.
Dat werd dus improviseren met lege tassen en andere spullen.



Maandag was het me gewoon te warm om in de keuken te gaan staan, dus trakteerde ik mezelf op een patatje met frikandel én kroket.
De kroket was iets te ver doorbakken, maar de rest was prima.
Na het eten had ik het zwembad geheel voor mij alleen.



Dinsdag wilden mijn benen en rug helemaal niet en met die warmte had ik ook niet veel puf.
Dus bleef ik lekker met Lolo bankhangen.
'sAvonds was er een kleine Bingo.
Ik zat bij een gezellig echtpaar aan tafel en won notabene 2 van de 9 prijzen.
Een Diamond Painting pakket en een leuke vogelvoederhanger.
Het echtpaar trakteerde me ook nog op wat te drinken.

Woensdag ben ik 2x gaan zwemmen.
En donderdagochtend nog een laatste keer.


Ik had me oorspronkelijk voor dinsdag opgegeven voor een tocht met de Vechtezomp.
Maar toen liep ik zo beroerd, dat ik gevraagd had of ik het naar donderdag kon verzetten.
De vooruitzichten waren slecht.
Het regende de hele morgen.
Maar oh wonder.
's Middags bleef het droog.


De wandeling van 700m naar de boot bleek nog een hele opgaaf.
Een van de schippers die me vanuit de verte aan zag komen strompelen, had zich al af staan vragen of ik het wel redden zou 
Maar dan kent ie mij nog niet.
Koppig als een ezel kwam ik bij de boot aan.


En wat volgde was een prachtige tocht, eerst over het kanaal Almelo-Haandrik en vervolgens de Vecht op naar het Duitse dorpje Laar.
Aldaar konden we voor een paar euro "trinken und kuchen" nuttigen, zoveel als we op konden.
En daarna ging het weer op Gramsbergen aan.

Vrijdagochtend stond "Argh" weer voor de deur.
Morgen komt de Jumbo mijn voorraden weer aanvullen.
En vanaf maandag heb ik dan toch eindelijk huishoudelijke hulp.
Het was een fijne midweek, maar mensenlief wat ben ik nu moe.
Dus eerst maar een middagdutje doen.


Nb net voor de vakantie bleek de oplader van mijn fototoestel het begeven te hebben.
Dus moest ik het met mijn tablet doen.
Op het water kon ik niets zien op m'n tablet, dus heb ik op goed geluk maar wat fotos gemaakt.
En daar zaten, met een beetje bewerking, best nog een paar aardige plaatjes bij.

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk om er even uit te zijn. Gewoon zomaar een andere omgeving doet vaak wonderen.
    Wat fijn dat je nu eindelijk huishoudelijke hulp gaat krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar ben ik reuze blij mee, al vind ik het ook best spannend hoor.

      Verwijderen
  2. Wat goed van je dat je dit helemaal voor jezelf en Lolo hebt georganiseerd, bewondering! - petje af hoor! Je bent ook dààrin echt zo creatief! En wat geweldig dat ze zo meedenken bij de Hooge Holt, fantastisch! Fijn dat Lolo ook haar draai vond, zo was het een goeie oplossing voor beiden. Jullie hebben het samen verdiend dat het goed is uitgepakt, en ik hoop dat de herinneringen positief zijn vastgelegd, en inderdaad ook nog aardig wat leuke foto's, die je leuke verhaal nog wat mooier kleuren, top!👍🏽🍀💚

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voel me al zooooo lang niet creatief meer. Huis vol materialen, maar er komt nix meer uit.
      Maar het was echt heel fijn om er even helemaal uit te zijn.

      Verwijderen
  3. Wat leuk,samen met ons meisje op vakantie..
    Samen verdiend. 👍😻

    En fijn dat je eindelijk hulp krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vind ik het fijn om dit te lezen, top dat je dit hebt geregeld, super hoe ze het daar voor de klant naar de zin maken, en eindelijk toch hulp gaan krijgen! Ik begrijp dat je dat spannend vind, maar ik ben blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om even eruit te zijn! En mooi dat alles zo goed is geregeld ! Groet Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat fijn dat je er even uit kon en mooi opgelost toch. Wel zo gezellig samen.
    Fijn dat het "park" zo attent was!

    BeantwoordenVerwijderen