woensdag 5 oktober 2022

Grannies

 Ik vind dat het tijd wordt dat ik maar weer eens een beetje creatief word.
In mijn twee laatste vakanties had ik wel een haakwerkje bij me, maar daar tussen in gebeurde er niet veel.
En daarvoor volgens mij ook al steeds minder.

Heb maar eens de grannies, die ik in de afgelopen jaren uit restjes maakte, bij elkaar gezocht.
Van m'n witte vest had ik nog heel veel bollen over.
Dus daar kan ik ze mooi mee aan elkaar zetten.
Heb wel even geaarzeld over dat wit.
Meestal neem je een donkere kleur, maar daar had ik niet zo veel dezelfde bollen van.
Maar het staat verrassend fris.
Moet alleen wel een paar witte randen van sommige blokken vervangen, want wit op wit stond niet mooi.


Wat het gaat worden?
Maar weer een sprei, maar dan een stuk groter dan die ik al heb. ( Sprei 1 geen foto van, Sprei 2Sprei 3  )
Met die enorme stoelen van me is dat wel fijn.



Lolo vind het ook wel een knus idee.

10 opmerkingen:

  1. Het blijft leuk om grannies te haken! Ik vind het juist mooi om ze met een lichte kleur aan elkaar te haken...
    Gezellig met poes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heerlijk Zen, je hoeft er nauwelijks bij na te denken en het is een ideale manier om restjes te verwerken.

      Verwijderen
  2. Heerlijk toch om weer zo creatief bezig te zijn! Lolo geniet ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zit nog weinig fantasie in, maar ik doe tenminste weer eens wat

      Verwijderen
  3. Grannies zijn zo handig om mee te nemen en later zie ik dan wel wat ik er van maak.
    De witte kleur vind ik juist mooi, staat fris!
    Maar inderdaad, wit aan wit kun je 't best "even" veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar.
      Met een paar bolletjes en een haaknaald in je tas kom je al een heel eind

      Verwijderen
  4. Fijn dat je weer wat gaat doen op creatief gebied. Vult de dagen wat prettiger !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marlien, pas sinds kort ben ik je blog gaan lezen en vind het vooral erg leuk dat je links naar vorige blogs veelvuldig gebruikt.
    Ik haak ook graag en ben nu aan sjaal voor stiefdochter begonnen, voor dochter en zus zijn ze al af. En voor mezlf ga ik weer een weefsjaal maken, heb er al 2 maar ze zijn zo leuk in vele kleuren te maken. En ik heb een sprei van gemaakt met de weeftechniek 250 x 100 in de kleuren vd slaapkamer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je mee leest.
      Je zult hier toch de laatste tijd weinig creatiefs zijn tegen gekomen.
      Links zijn handig om niet iedere keer een heel verhaal opnieuw te moeten vertellen.

      Verwijderen