zondag 2 oktober 2022

Noaberschap

 Soms heb je van die buren die je het liefst achter het behang wilt plakken.
Zoals een paar weken geleden, toen ik in mijn eentje op een stoel zat bij de buurtbarbeque, met een bordje op m'n rollator, en alle papas en mammas in de straat het heel gezellig hadden aan de statafels en me geen blik waardig gunden.
Na verschillende onbeantwoorde pogingen om een praatje aan te knopen, ben ik maar naar huis gegaan.




Maar de goeie buren, die er gelukkig ook zijn, die moet je in ere houden.

Gisteren ging ik finaal door m'n rug.
Erger dan net voor m'n vakantie.
Zo'n beweging waarna je met geen mogelijkheid meer recht op kunt staan en je je overal aan vast moet houden om nog ergens te komen.
En dan is daar spelletjesbuurvrouw die weer eens voor een weeshuis gekookt heeft en aanbied om me vandaag een portie broccolistampot met ballen te brengen.
Ik kreeg er ook nog een lekker stuk homemade appelkruimeltaart bij.
Ze verdient een lintje.






 

10 opmerkingen:

  1. Het is in ieder geval lief! Of het nou een lintje verdient? Het zou normaal moeten zijn, om als buren naar elkaar om te kijken, zeker als je alleen woont heb je dat soort acties soms ZO HARD nodig!
    Ik wens je sterkte met je rug - vervelend weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies, wat een fijne buurvrouw.
    Wat akelig weer, met de rug, ik hoop dat het gauw weer wat afzwakt Beterschap gewenst!
    En die buurtbarbecue? da's geen gedrag wat met zo'n bijeenkomst bedoeld wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is helaas wel kenmerkend.
      In m'n vorige woonplaats precies hetzelfde ervaren.
      Daar was nog een alleenstaande vrouw bij en die vertelde dat ze dat al jaren ervoer.

      Toen ik hier er met Anne was was ik wel zichtbaar.

      Verwijderen
  3. Toch weer heel bijzonder deze goede buur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ai, ik hoop dat je rug snel herstelt! En fijn dat je zo'n lieve buurvrouw hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap en sterkte met je rug, het lijkt of het in de lucht hangt. Mijn zus en schoondochter kampen beiden met dit probleem....!

    BeantwoordenVerwijderen