zondag 30 oktober 2022

Granny update



 Inmiddels heb ik vier rijen aan elkaar gezet.
En ontdekte op de foto dat ik drie grannies boven elkaar met oranje in de vierde rand heb zitten.
Mijn perfectionistische ik had de neiging om het los te gaan halen.
Maar ik heb besloten het zo te laten.
Er zullen wel meer vierkantjes op die manier bij elkaar in de buurt eindigen.

De afgelopen avonden heb ik eerst weer een hoop vierkantjes bij gehaakt.
Ik ben bijna door mijn restjes heen.
En sta nu voor het dilemma:
Breek ik mijn voorraad hele bollen aan, met als gevolg dat ik weer met nieuwe restjes blijf zitten.
Of leg ik straks, als ik niet meer verder kan, de sprei opzij tot ik weer restjes heb.

9 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, dat weer willen loshalen omdat het niet perfect is voor je gevoel. Heb je andere dingen gepland, waar je weer restjes van zult overhouden? Dan zou ik die eerst gaan maken, en als je weer restjes hebt, verder gaan aan de grannies. Maar als je geen plan hebt, zou ik de hele bollen gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het enige wat ik nog in de planning heb op haak gebied is een granny stripe sprei.
      (Alsof ik er nog niet genoeg heb).
      Maar het garen daarvoor is veel dikker (pen 5)

      Verwijderen
  2. Dat dilemma ken ik ook met kleding naaien. . Besluit om het te laten zitten , maar als het helemaal klaar is , toch loshalen, met nog veel meer werk! Welk nr haaknaald gebruik je nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nr 3

      Met kleding naaien vind ik het wat anders.
      Dan draagt het niet fijn als het niet goed zit.

      Verwijderen
  3. Groot gelijk dat je de granny's niet hebt losgemaakt. Soms zit ons perfectionisme onszelf in de weg. Vaak ziet niemand anders dan alleen de maakster het.
    De keuze of je nieuwe bollen aan zult spreken (en daarmee nieuwe restjes maken), is lastig. Het hangt ervan af hoe snel je de deken klaar wilt hebben 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goeie vraag.
      De eerste vierkantjes haakte ik al een paar jaar geleden toen ik twee poefjes wilde stofferen die ik inmiddels niet meer heb.
      Maar ik wil eigenlijk minder Ufo's hebben en ook mijn voorraad verkleinen.
      Die voorraad is opgebouwd met de vorige twee spreien.
      Toen kocht ik wat dozen restanten op op marktplaats.

      Verwijderen
  4. Ik zou de granny's niet loshalen, je kijkt zelf meestal kritischer naar je zelfgemaakte spullen, een ander merkt het niet eens op.
    'k Ben benieuwd naar wat gaat doen opmaken en wegleggen tot.... òf nieuwe aanbreken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tussen de hele bollen blijken ook nog bollen te zitten die een beetje gebruikt zijn.
      De restjes die ik nu jog heb begonnen wat saai te worden dus heb inmiddels 2 kleuren uit de voorraad gehaald

      Verwijderen
  5. Ik heb er nu 208 waarvan er 80 al aan elkaar gehaakt zijn.
    😱 Ben dus nog niet op de helft.
    En ga dapper mijn voorraad ophaken.

    BeantwoordenVerwijderen