dinsdag 11 oktober 2022

Cactussen

 Ooit kocht ik een zakje cactuszaad.
300 mini cactusjes kwamen er uit op.
Voor het raam van mijn flat hing ik ze in bakjes aan draadjes.
Uiteindelijk stierven ze allemaal een vroege dood.

Niet lang daarna kocht ik 3 cactussen op de luilakmarkt.
En ik kreeg er nog een paar bij.
Maar toen Lolo tanden ging wisselen begon ze aan alle cactussen te knagen, dus op één na heb ik ze allemaal weggegeven.

Die ene die bleef, groeide in de afgelopen pakweg 30 jaar gestaag, verhuisde 3x mee, en kreeg en in de loop der tijd een jonkie bij.
Gisteren lapte mijn kersverse huishoudelijke hulp het raam.
En daarvoor moesten de planten natuurlijk even van hun plek.
En net zag ik opeens iets vreemds.
Bij nadere beschouwing is mijn cactus na al die jaren een zijtak aan het produceren.










8 opmerkingen:

  1. Ik houd van niets wat stekels heeft, dus veel kamerplanten maar geen enkele cactus hier in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van cactussen en vetplanten en sanseverias omdat ze bij mij in leven blijven. 😉

      Verwijderen
  2. Ik heb net zoiets als jou hier in mijn vensterbank staan...
    Ook 3 omhoog stekende stammen (oud) en een ongeveer 3 cm hoge (sinds een jaar).
    Zonder zijtakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd erg van "rare" cactussen en vetplanten enzo - hoe vreemder gevormd hoe beter! Ik liet er vorig jaar een paar doodvriezen, sommigen al veertig jaar in mijn bezit ;-( Nogal dom! Maar goed, ik kreeg / kocht dus wat nieuwe, en daar geniet ik ook weer erg van

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk toch om een cactus hobby te hebben…ik heb er geen, maar vind ze wel interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is niet echt een hobby hoor.
      Het was de laatste der mohicanen.
      Inmiddels heb ik er wel weer twe klrintjes bij.

      Verwijderen