woensdag 16 november 2022

Op die fiets

 Naar verwachting zou de driewieler in januari komen.
Ik was dan ook stom verbaasd toen er vorige week een telefoontje kwam dat ie vandaag bezorgd zou worden.
Ik lag die dag met flinke griep en 38,9° koorts en de schuur moest nog uitgeruimd.
Spelletjesbuurvrouw bood gelijk aan om dat zaterdag te doen.
Ze bracht blijmoedig een lading vuilniszakken met vuil kattengrid, dat zich wat opgestapeld had, eerst doordat ik door mijn rug was gegaan, en toen door de griep er nog achteraan, naar de container.
Sleepte mijn en Annes oude stationsfietsen en het ligbed naar buiten.
Zette ook nog even de tuintafel naar binnen.
En maakte de indeling zo dat de driewieler erbij kan.



Intussen heb ik nog een paar tientjes voor de fietsen gekregen en staat het ligbed nog te koop.
Het is een prima ligbed, maar ik had voor ik die infectie op liep al grote moeite om er uit overeind te komen.
Nu lukt dat met onwillige benen echt niet meer.
Dus ik ga volgend jaar op zoek naar een hogere.

Affijn, alles leek dus op rolletjes te lopen.
De fiets zou vanmiddag tussen 12 en 17 uur bezorgd worden.
Na 3,5 uur gespannen wachten kreeg ik een SMSje: de chauffeur is onderweg.
Even later ging de telefoon.
Hij kan Zwolle niet uit.
Alles staat muurvast vanwege de boerenprotesten.
Dus moet ik nog een dagje wachten.

4 opmerkingen:

  1. Ach, een dagje langer wachten als je het pas in januari verwachtte, is wel op te brengen. Fijn zo'n buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat hij dan toch deze week komt.
    De spelletjesbuurvrouw mag je wel in ere houden, wat fijn zo'n hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er nu al gebruik van kunt maken, en wat geweldig zo’n lieve spelletjes buurvrouw!
    Geniet van je fiets!
    Groeten Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is gearriveerd.
    Ik ben geslaagd voor de proefrit.
    Het is wel wennen hoor.
    Eerst oefenen zonder ondersteuning, om het bochtenwerk onder de knie te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen