maandag 22 november 2021

Mazzel!

 Wat kan een mens een mazzel hebben he!
Tijdens het wandelen vanmorgen maak ik me toch een smak.
Vol op m'n gezicht.
Tand door de lip
Neus wordt inmiddels blauw.
En een blauwe plek van zeker 25cm lang op m'n rechter knie en onderbeen.

Maar helemaal niets gebroken.
Zelfs mn bril en m'n broek zijn nog heel.
Dat is toch mazzel!


Na een tijdje verstandig blijven liggen (dan wordt je niet duizelig) begon de taak om mezelf weer overeind te hijsen.
Dat bleek nog een hele kunst, want ik was natuurlijk op m'n goeie knie gevallen, dus kon mezelf niet eerst op de (pijnlijke) knieën draaien.
Maar Marlien zal Marlien niet zijn als ze dat niet voor elkaar krijgt.

Een lieve dame die langs liep wilde wel even haar auto ophalen om me thuis te brengen.
Maar aangezien alles het nog deed leek het me beter om toch te gaan lopen.

15 opmerkingen:

  1. Een geluk bij een ongeluk! Hopelijk heb je niet al te veel last van je val?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat die niet stuk zijn, maar oeioeioei, wat een schrik.
    Ik hoop dat de pijn meevalt en je er morgen niet al te veel spierpijn door hebt.geen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super positief hoor....ik zou gaan janken bij zo'n val....hopen dat je niet al te veel spierpijn krijgt...sterkte !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens m'n wandelmaatje ben ik een soepele valler.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hou het goed in de gaten, schade is niet altijd meteen merkbaar. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je had gelijk de echte schade kwam pas vorige week tevoorschijn.
      Ik ben nog wel even zoet

      Verwijderen
  6. Gelukkig is het 'goed' afgelopen! Misschien morgen wat spierpijn (maar dan niet van het snoeien 😉), zachtjes aan maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed kunnen vallen is een heel belangrijke levenskunst op onze leeftijd! Wat fijn dat alles, aan materie en aan mijzelf, nog redelijk heel is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een stijf been, een zere neus en koppijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meis, had ik dit bericht toch helemaal gemist! Ik lees je verhaaltje van vandaag en denk "flink beurs been, wat heb ik gemist?!". Wat een geluk dat alle materiaal heel bleef, hopelijk ben je zelf ook snel hersteld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt goed.
      Blijft wonderbaarlijk dat ik alweer niets gebroken heb.

      Verwijderen