donderdag 24 oktober 2024

Plant rechttrekken



Een paar maanden geleden mocht ik, via een weggeefhoek, bij een aardige meneer een vetplant ophalen.
De plant was helemaal één kant opgegroeid.
En viel steeds om.
Dit soort planten moet je regelmatig een slag draaien dan blijven ze mooi in vorm.
Ik heb hem met de andere kant naar het raam gezet en heel langzaam trokken de takken toch weer naar het licht.
Wel neemt ie nu 3x zoveel plek in als toen ik hem kreeg, dus heeft ie nu een plekje op de salontafel.

Tijdelijk stond ie in een te lage pot, klemgezet met een stuk schuimplastic.
Ondertussen keek ik uit naar een betere pot, maar dat wilde nog niet lukken.
Vanmorgen viel mijn oog in de bijkeuken op deze mooie groene pot, waarvan ik helemaal vergeten was dat ik hem had.
Hij stond verdekt opgesteld tussen de schoonmaakspullen.
Hoe kon ik die nou vergeten zijn?


5 opmerkingen:

  1. Prachtig zo! Wie wat bewaart….

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en die pot lijkt er voor gemaakt, die heeft natuurlijk al die tijd op déze plant staan wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige combi.
    Ik heb er 3 staan, ooit een gekocht bij de aldi of lidl en van afgevallen blaadjes nieuwe gekregen, ze zijn mooi opvolgend in maat, alleen kan ik geen dezelfde potten vinden die ook van klein naar groot zijn. Misschien wel in dure winkels maar ik winkel liever bij de kringloop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie combinatie. Het is een leuke plant die lekker mooi staat te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen