vrijdag 11 oktober 2024

Handschoenen

En dan is het weer tijd voor de tip van de maand, voor de uitdaging van Busy Bessy


Dit is misschien wel de onnozelste tip ooit, maar ik ontdekte het pas op m'n 62de.

In mijn vorige huis had ik een kastje met laatjes in de hal staan. 
Elk soort had z'n eigen laatje.
En ik greep nooit mis.
Een laatje voor mutsen en petten.
Een laatje voor sjaals.
Een laatje voor been en arm warmers.
En eentje voor handschoenen.

Hier heb ik een smal gangetje, dus alles ligt door elkaar in een krat in de trapkast.
Het is altijd een zoeken naar een tweede handschoen.
Waarom heb ik me nou nooit eerder gerealiseerd dat je handschoenen op dezelfde manier bij elkaar kunt houden als sokken?
Gewoon de rand van een handschoen om alle twee omvouwen.
Bij dunne handschoenen zo nodig nog een tweede keer.






13 opmerkingen:

  1. Dat doe ik eigenlijk al jaren en ik heb ook 2 paar thermohandschoenen die een musketon haakje om ze bij elkaar te houden.
    Maar ik ben heel vaal er een kwijt, in de auto heb ik de vervelende gewoonte om er een uit te doen en op schoot te leggen en bij uitstappen te vergeten, soms zie ik het maar vaak let ik niet voldoende op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is niet slim.

      Bij handschoenen met die haakes trek ik altijd binnen de kortste keren de lusjes stuk.

      Verwijderen
  2. Beter laat dan nooit joh... Een tip die uit de ervaring is geboren!
    Gelukkig ben ik nooit handschoenen kwijt; gewoon omdat ik ze niet heb:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, het is een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo heb ik ook weer iets bijgeleerd. 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne tip. Dank je wel! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook een heel goede tip! Ga ik meteen navolgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou ik vind het een goede tip hoor, en ik ga hem volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een goede en handige tip. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen