zondag 20 oktober 2024

Tijd voor wat anders: In a Happy Corner



Nou ja, beetje anders, beetje kleiner, beetje schattiger.


Bouwen in een blikje.


Het balkonhekje moest gemaakt worden van 4mm grote om elkaar gedraaide stukjes ijzerdraad.
Dat zag ik echt niet zitten, dus gebruikte ik er roze kraaltjes voor.


Het is zo klein dat het bijna onmogelijk op de foto te krijgen is.
Een kop en schotel van 2mm aan elkaar lijmen en op de kast zetten, daar heb je echt een vergrootglas voor nodig.


Zo, het eerste kamertje is ingericht.
Kun je je voorstellen wat een klus het was om het tafeltje gedekt te krijgen en de stoeltjes ter grote van een punaise in elkaar te zetten?


Boven het koffiehuisje zit een boekwinkel.
Dit zijn echt de allerkleinste boekjes die ik ooit gemaakt heb.
Met pincet in elkaar gevouwen.
Ik heb de fotos flink opgelicht, want met het sombere weer is het bijna niet te fotograferen.
Echt goed scherp is ook moeilijk.
Zo klein, daar is m'n tablet niet op gebouwd.
Maar dat moeten jullie me maar vergeven.


Rechts zit de bakker.
Het gebak en de stokbroden staan al klaar voor de klanten.


Natuurlijk komen er ook plantjes en bomen bij.
Alles in potjes van 2mm gemiddeld.


Links zie je ook de klok  en het uithangbord.


De laatste loodjes komen in zicht.
De druiven staan er goed bij dit jaar, beter dan bij mij.
Konina staat op het balkon, terwijl Konijnie brood haalt bij de bakker.


Er zaten een hoop tekstjes bij dit pakketje, veel meer dan erin paste.


En dan is ie toch echt af.






Toch nog maar even het verhaal opgeblazen voor de liefhebber, al heb ik geen idee waar het op slaat.
Zou het een tekst uit een boek zijn?



Al met al heb ik hier zo'n 7 uur aan gewerkt.
In kleine hapjes, want zelfs met loupelamp is het erg oogintensief.
En snip verkouden hoest je makkelijk kleine onderdeeltjes weg.
Maar ik vind dit wel erg leuk.
Deze pakketjes zitten veel beter in elkaar dan die kabinetjes van de Action van een tijdje terug.

3 opmerkingen:

  1. Wat knap gemaakt ik zou het niet kunnen denk ik respect voor jou liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet zo moeilijk hoor, alleen erg priegelig, zelfs met loupelamp.
      Ik zou het knapper vinden als ik het ook helemaal zelf verzonnen had.
      Daar heb ik al jaren blikjes en poppetjes voor liggen, maar ik kwam er niet uit hoe ik verder moest/wilde.

      Verwijderen