woensdag 10 oktober 2018

Mutsjes



Vandaag was er in het verzorgingstehuis hier om de hoek een mutsjesbreidag voor de innocent goedgemutste brei actie voor de ouderenbond.
Wie wilde kon binnenlopen om mee te breien.
Een hele dag was me teveel, maar vanmiddag heb ik gezellig meegedaan.
Ik zat aan tafel met oa de vorige bewoonster van mijn huis.
(Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel mensen ik hier in die korte tijd al ken en dat ik nu al bijna nergens kan binnen lopen zonder bekenden tegen het lijf te lopen.)
En we hadden een hoop lol.

Ik heb twee mutsjes gebreid en één naar eigen ontwerp gehaakt.
En het is heel erg verslavend.
Dat had ik niet verwacht.




Toen ik aan het eind van de middag wegging  stond de teller al op 5000 en ze waren nog lang niet klaar met tellen.
Dat was niet van die ene dag hoor.
Er wordt het hele jaar door gebreid.
En wie wil kan ook nu nog doorbreien tot 4 december.
Één mevrouw heeft er zelfs 3200 gebreid.
Ze is bedlegerig en breit de hele dag door.
Er zaten de prachtigste mutsjes bij en ook complete popjes.

Ik ga toch maar eens op zoek of ik nog ergens restjes wol heb.

9 opmerkingen:

  1. Jee, wat leuk...! Mijn moeder breit graag; ik ga het haar laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, alweer zoveel mutsjes dit jaar! Leuk dat je al zo bent ingeburgerd. En ik kan het me voorstellen hoor, dat het verslavend werkt. Je hebt niet veel garen nodig en voor je het weet heb je een leuk resultaat, dan wil je er nog eentje maken, en nog een... Veel plezier daarbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe leuk! En wat leuk dat je al zoveel mensen kent en ook tegen het lijf loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog wat nagekomen fotos geplaatst.
    Vanwege de privacy heb ik de andere breisters weggeknipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig, zo samen prutsen! Zo werkt de actie aan twee kanten.... Ik ga volgende week eens kijken naar een vrouwenprutsclub hier in de buurt, ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezelligdat je al zoveel mensen kent! Het is een goede stap voor je geweest denk ik.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geinig die mutsjes, en wat ben je al goed bezig met inburgeren,Is al aardig gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen