zaterdag 20 oktober 2018

Uilenballen pluizen



Ik mocht vanmiddag mee helpen op de kinderboerderij.
De kinderen gingen uilenballen pluizen.
Ik had nog nooit uilenballen gezien.
Dus voor mij was het net zo spannend als voor hen.


Het was fascinerend wat er allemaal te voorschijn kwam.
De kinderen kregen elkelk  zelfklevend velletje waar ze hun vondsten op konden plakken.
Op een kaart konden ze opzoeken van wat voor muizen de botjes waren.
De meeste kinderen vonden het leuk.
Één jongetje vond het zo leuk dat ie maar niet van ophouden wist.
Hij kreeg dan ook nog een uilenbal mee om thuis verder te pluizen.
Een meisje vond het allemaal niet zo interessant, maar haar vader des te meer.
Die plakte heel geconcentreerd schedeltjes en botjes keurig in rijtjes op het velletje.


Op de terugweg kon ik het niet laten om mezelf te trakteren op een verrukkelijk mokkasoftijsje.

8 opmerkingen:

  1. Fascinerend wat je allemaal in zo'n bal tegenkomt, ik kan mij herinneren dat wij dat deden toen wij op schoolkamp waren in de 6e klas (nu groep 8). En dat ijsje ziet er heerlijk uit, ongelooflijk toch, 20 oktober en je geniet van een koud ijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en leerzame activiteit op de kinderboerderij! Ik lees dat je het ijsje op een terras kon eten, het was bij jullie vast een stuk lekkerder dan bij ons.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echt leuke en leerzame bezigheid ! Super ook dat we nog buiten kunnen zitten met een lekker ijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je maakt om deze tijd van het jaar niet vaak mee dat je om half zes s'avonds nog buiten in het zonnetje kunt zitten.

      Verwijderen
  4. Oh, dat is toch zo leuk he?! En dan al die geconcentreerde koppies erbij altijd, hihi.
    Matthew ging de botjes dan ook nog helemaal als een skeletje opplakken. Dágen was hij daar mee bezig. Lol.
    En dat ijsje!!! Mmmmm
    In Tsjechië hebben ze ook allerlei softijs met een smaakje. Op iedere hoek wel weer een ijswinkel met een andere smaak. Lekker!!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende alleen vanille en chocolade.
      Hier verkopen ze framboos en mokka.
      Framboos heb ik nog niet geprobeerd, maar mokka is verrukkelijk.

      Verwijderen