zondag 14 oktober 2018

Staphorster stipwerk

Wat doe je als het stralend weer is in oktober?
Juist ja, dan ga je binnen freubelen.
Ik kon me er gewoon niet toe zetten om naar buiten te gaan.


Een paar jaar geleden kocht ik in het openluchtmuseum een veel te duur doosje stempels met staphorster motiefjes.
Maar tot nu toe kwam het er maar niet van om er wat mee te doen.
Toen we van de zomer een dagje in Staphorst waren begon het toch weer te kriebelen.
Dus werd het tijd om eens te gaan oefenen.
De ATC kaartjes, overgebleven van een vervlogen hobby, lenen zich daar goed voor.


Maar de stempels bleken niet geschikt voor acrylverf.

Dus viste ik een paar spijkers uit de bijkeuken en vond nog een doosje overjarige olieverf in de kast.
De verf was erg klonterig, maar goed genoeg om mee te oefenen.


Binnenkort maar eens op zoek gaan naar een paar verse tubetjes.
Het laatste proefje leent zich goed voor een kerstkaart.

5 opmerkingen:

  1. Nou en je bent niet de enige, ik heb vandaag heerlijk geprutst en geschilderd. Ook al is het een mooie dag :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij lage het wél aan jullie ;-) Ik heb heerlijk in de zon gelegen - zooo lekker, zo laat nog in het jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben het huis nauwelijks uit geweest dit weekend . Veel achterstallige werkjes afgemaakt, geeft ook een goed gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen