zaterdag 16 mei 2020

Lorkeershoeve


Letterlijk vier jaar geleden, was ik er ook al eens.
En nu ze deze week het hek weer mochten openen, was het een mooi moment om er weer eens naar toe te gaan, met mijn vriendje.


De Lorkeershoeve heeft een keur aan vogels, die we in alle rust konden bekijken.




De parkieten hebben een grote volière gekregen, waar je in kunt en waar ze je letterlijk om de oren vliegen.

Toen ik nog zo klein was dat ik nog niet eens naar school ging had mijn vader een volière met 60 parkieten.
Ik kan me dat nog goed herinneren.
Op een dag kreeg mijn vader van de gemeente te horen dat hij zijn volière weg moest halen omdat ie 2cm te hoog was.
Verlagen mocht niet.
Hij moest gewoon helemaal weg.
Naarstig ging hij op zoek naar mensen dieze wilden hebben, maar zelfs een advertentie in de krant bracht geen oplossing.
En uiteindelijk moest ie ze laten vliegen, want de volière moest binnen een bepaalde tijd weg zijn.
Hij vond het vreselijk.
Maar zo ging dat toen.

Tommie was er ook nog.
Hij had eerst geen zin om te dansen, maar toen we later terug kwamen, danste hij enthousiast mee toen we liedjes voor hem zongen.

Mocht je denken dat ie hier gefrustreerd z'n snavel om het gaas klemt.
Dat is niet waar hoor.
Hij gebruikt zijn snavel om langs het hek omhoog te klimmen.



Komisch was het ganzendoolhof.
Wat je niet ziet is de eend die als een hondje achter één van de ganzen aan loopt.


De enige viervoeters in het park zijn deze konijnen met enorme oren.


Koffie met gebak zat er vanwege de Corona beperkingen nog niet in.
Maar een bezoekje is zeker de moeite waard.

Hier vind je alle foto's

6 opmerkingen:

  1. O wow, wat gaaf! Zoals je weet: ik hou erg van vogels, dus hier moet ik zeker een keer heen.
    Wat een vreselijk verhaal over de parkieten van je vader, het bezorgt me een knoop ik mijn maag, kun je nagaan hoe het voor hem moet zijn geweest...
    Leuke fotoserie en die pauw: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen als je in de buurt bent.
      De meestecmeeste mensen combineren het met de tuinen van Ada Hofman, die een paar km verderop in Loozen liggen en sinds vorig jaar heropend zijn.

      Verwijderen
  2. Heel fijn dit uitstapje! Mooi om al de vogels te kunnen bekijken.
    En een naar verhaal over de volière van je vader . Verschrikkelijk, dat blijft je altijd bij....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het heeft heel lang geduurd voor wij weer huisdieren mochten hebben van hem.

      Verwijderen
  3. Pracht ig dierentuin om te zien. Veel verschillende vogels hebben daar. Ik vind daar mooie dierentuin. Konijn hebben daar ook. Vlaamse reus is dit. Mooie beesten. Ik heb zelf een konijn Amber. Mooie foto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, ik wist niet dat er ook bonte vlaamse reuzen zijn.

      Verwijderen