woensdag 19 mei 2021

Broertje dood aan gordijnen maken

 Vandaag moest ik tot twee keer toe door de stortregen fietsen.
Vroeger had ik van die handige zelfgemaakte beenkappen met elastiek onder en bovenaan, die ik over  broekspijpen heen trok.
Maar die zijn in de loop der tijd zoek geraakt en ik ben nooit meer ergens een goed soepel stuk waterdicht textiel tegen gekomen.
Dus mijn spijkerbroek was tot aan mijn knieën drijfnat.
Ook werd ik nog bijna van m'n sokken gereden door een auto die te kort door de bocht ging.
Thuis maar gauw iets warms en comfortabels aangetrokken.
Het lijkt wel herfst.


Ik heb vanmiddag mijn eerste gordijn opgehangen.
Hij moet nog gezoomd, maar heb het vast met veiligheidsspelden vast gezet.
En natuurlijk schoot bovenaan de eerste haak los, nadat ik de trap weer opgeborgen had.
Ze zijn me verkocht als verduisteringsgordijnen, maar dat zijn ze duidelijk niet.
Gelukkig heb ik er nog luxaflex achter.
Ze zijn moeilijk te fotograferen zo voor het raam, maar de kleuren zijn zoals op onderstaande foto:



Deze gordijnen had ik oorspronkelijk gekocht voor de huiskamer, maar vorig najaar kwam ik de blauwe van foto 3 tegen.
En die zijn wel verduisterend, dat is voor een raam op het zuiden toch wel heel fijn.
Ook die zijn nog met veiligheidsspelden gezoomd hahaha.
En de vrolijke geruite maken mijn rommelige hobby/eetkamer gezelliger.
Voor het tweede gordijn moet ik de halve kamer leeghalen om erbij te kunnen.
De gordijnen waren zo lang dat ik genoeg stof over houd om dubbele gordijntjes voor de raampjes in de bijkeuken te maken,  waar 's zomers de zon halfverwege de middag tot laat in de avond vol op staat. 



7 opmerkingen:

  1. Het zijn leuke, vrolijke gordijnen. Ook die blauwe velours gordijnen vind ik mooi. Maar gordijnen netjes maken is een kunst!en k..klus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik had hangen ging al drie huizen mee en er zat geen kleur meer op.
      Ronduit gênant.
      Dus ben toch blij dat ik het drie puntjes klusje nu aan het klaren ben.

      Verwijderen
  2. Ik vind het prachtige gordijnen, je wordt er vrolijk van als je er naar kijkt! En die veiligheidsspelden worden ooit wel eens een keer vervangen door naaiwerk, voor nu is het toch prima zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rot weer bij jullie! Helemaal als je er dan ook nog eens op de fiets doorheen moet....
    Gordijnen maken is inderdaad geen klein klusje, maar de beloning is groot! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, die kleuren. En ja 't is een vervelend werkje dat gordijnen maken, trouwens het ophangen ook (als ik het doe)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn ze! Gordijnen naaien is ook niet echt mijn hobby!! Gr...

    BeantwoordenVerwijderen