maandag 10 mei 2021

Dingen voor elkaar krijgen

 
Nu de Toet uit de achtertuin weg is, is de tuin opeens weer erg groot.
Dus versleepte ik gisteren met kunst en vliegwerk de  grote erg zware tuinbank, die ik vorig jaar kreeg, naar z'n nieuwe plek.
Omdat de oprit schuin afloopt heb ik hem op klinkers gezet.
Dan komt ie bij regen niet met z'n poten in het water te staan en gaat ie hopelijk langer mee.


Zaterdag zette ik al een oproepje op de weggeefhoek of iemand het oud ijzer, dat al veel te lang in de tuin stond, wilde ophalen.
Het was niet zo heel veel, maar probeer maar eens om met een parasol zonder doek vol rammelende balijnen en nog zo het eea op de fiets op pad te gaan om het weg te brengen.
En gelukkig wilde iemand het zondag al weghalen.

Nu zoek ik nog een oplossing om deze knoest en nog wat grof tuinafval weg te krijgen.
En een paar kapotte (tuin) stoelen die er ook al een eeuwigheid staan.



Vanmorgen ging ik een begin maken met het snoeien van struiken in de achtertuin.
Mijn nieuwe veel grotere kliko was al gauw vol en gelukkig was de Rova nog net niet geweest dus kon ik hem nog aan de straat zetten.

De regen deed me naar binnen vluchten en het bleef maar somber en nat.
Dus ging ik na de zoveelste ongeconcentreerde mindfullness oefening op zoek naar een ander karweitje.



Al zeker een jaar geleden kocht ik deze megavrolijke gordijnen op marktplaats.
Ik zou ze alleen een stuk korter moeten maken, maar bij aankomst bleek de ruit niet op dezelfde hoogte te zitten.
Dus moet ik ze helemaal opnieuw maken.
En daar had ik toen echt geen zin in, dus verdwenen ze ergens in een hoek van de hobbykamer.

Ik vond gisteren nog blauw gordijnband, en dacht bij nameten toch echt dat het meer dan genoeg was.
Maar ja mijn hoofd wil niet echt nu.
Na opspelden kwam ik een halve meter te kort.
Dus besloot ik te roeien met de riemen die ik heb en zette geel band achter het tweede gordijn.
Aan de achterkant wonen geen mensen, zou mijn vader gezegd hebben.
Nu nog moed vinden om die enorme lappen onder de naaimachine door te halen.

6 opmerkingen:

  1. Lekker de tuin aan het opruimen, slim om de bank op een verhoging te zetten. Dat band achter de gordijnen ziet er vrolijk uit, ik hoop dat je snel de zin/moed vindt om ze onder de naaimachine te halen, want ze zien er prachtig uit (wat ik er van kan zien 😀).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag de vlinderstruiken gekortwiekt.
      Vervolgens begonnen aan het verwijderen van het blad dat in het compostvat gaat.
      En het kleinmaken van de takken zodat ze in de kliko passen.
      Dat is een heerlijk Zen klusje dat ik zittend kan doen.
      Maar al gauw kwam de regen weer, dus inmiddels zitten de banden op de gordijnen genaaid.

      Verwijderen
  2. Goed om te lezen dat je niet bij de pakken neer blijft zitten, maar aan de slag bent gegaan! Zo krijg je hopelijk wat rust in het hoofd en hart én wordt de tuin lekker opgeruimd.
    Maar oh die gordijnen: diepe buiging hoor want dat lijkt me echt geen fijn klusje. Ik lees dat de banden er op zijn genaaid. Wat zal het straks vrolijk staan bij de ramen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat eerste zal vast nog regelmatig gebeuren.
      Ik heb geen aan en uitknopje op m'n hart.
      Vandaag iets te veel takken op klikoformaat gebroken, dus een goede smoes om de gordijnen nog even te laten liggen.
      Mijn handen zijn nogal gehavend.
      Moeilijkste klusje vind ik altijd het juist plaatsen van de haken.
      Daar gaat bij mij altijd erg veel tijd in zitten.

      Verwijderen
    2. Natuurlijk zul je af en toe de moed verliezen, en bij de pakken neer gaan zitten. Maar je staat altijd weer op - en dat vind ik heel knap! Als "ervaringsdeskundige"zeg ik: je doet het goed, dat rouwen!

      Verwijderen
    3. Het is gewoon heel verdrietig als er zoveel liefde is en het toch niet werkt.

      Verwijderen