zaterdag 29 mei 2021

Zo mooi verwilderd




Van de week kwam er iemand aan de deur, die haar bewondering uit sprak voor mijn "mooie verwilderde" tuin.
Nu hou ik wel van spontane tuinen, maar vind de mijne momenteel wel heel erg wild.


Door al die regen van de laatste tijd, kwam er weinig van tuinieren.
Dus ben ik vandaag weer een dikke 1,5 uur aan het paardenbloemtrekken geweest.
Dat gaat gelukkig een stuk makkelijker nu ze wat groter zijn.


Gelukkig slaan alle gekregen plantjes van de laatste tijd goed aan.
Alleen de hortensia heeft een behoorlijke dreun van de late vorst gehad.
Maar ook die vormt onderin al veel nieuw blad, dus dat zal wel goed komen.


En dan de  buxus, tja, ik ga toch maar eens op zoek naar een "mannetje" of "vrouwtje" om hem te verwijderen.
Want dit wordt echt nix meer.


Speciaal voor Anja een foto van het mozaïek toegevoegd.

9 opmerkingen:

  1. Ja zonde hè, de buxus...en toch zien wij tijdens de laatste wandelingen buxussen (die er ècht dood uitzien) bijtrekken.
    Maar die iemand heeft wel gelijk, hoor! Een verwilderde tuin is ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het eens met degene die bij jou aan de deur stond, wat een mooie tuin! En wat heb je voor leuks voor het openslaande raam hangen? Jammer van de buxus inderdaad. Nu lekker bijkomen van het tuinieren denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een mozaiek van de Brandaris op Terschelling.
      Dat heb ik ontworpen en gemaakt toen ik net in mijn vorige woonplaats woonde.

      Verwijderen
    2. Ik heb een vetere foto van het mozaïek eronder gezet.

      Verwijderen
  3. Tja de regen was fantastisch voor de tuin ,alles ontplofte dus ook het onkruid , nou ja niet alles vind ik echt onkruid, maar als iets gaat woekeren verwijder ik het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. werkelijk een lust voor het oog je tuin! En wat een prachtig mozaïek voor je raam. Jammer van je buxus, maar soms moet je wat vernieuwen of gewoon weghalen?

    BeantwoordenVerwijderen