maandag 17 mei 2021

Tussen de buien door

 
Toen ik vanmorgen de voordeur opende stond er een zak vol planten op de stoep.
Gekregen op een weggeefhoek en bezorgt door iemand die hier in de buurt werkt.



Dus toen het even droog werd ben ik ze gauw in de voortuin gaan zetten.


Ik weet niet meer wat de bovenste twee zijn, maar de één geeft gele bloemen en de ander witte.
Met de lelies en de prikneus ben ik ook erg blij.
Die had ik in mijn vorige tuin ook, maar kon ze niet meenemen.


De tuin begin met al die nattigheid al behoorlijk uit te lopen.
Om duistere reden wordt ie dit jaar overspoeld met honderden paardenbloemen.
Vorig jaar hadden de slaapmutsjes de overhand.
En daarvoor de bosviooltjes.
En helaas is de buxusrups ook gearriveerd.
Daar kan ik wel om janken.
15m haag aangevreten.
Twee pollen gras krijg ik maar niet weg, dus heb ik besloten dat het siergras is.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zo'n zak plantjes! En paardebloemen, ja, die zien we ontzettend veel...mijn zus zei op haar status bij een foto: Ze zijn mooi, in iemand anders'tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ben ik altijd blij mee, want hoe voller de tuin, hoe minder paardebloemen.
      Een enkeling vind ik wel mooi.
      Maar deze invasie is niet leuk meer.

      Verwijderen
  2. Wat een bof, zo'n volle zak met planten aan de deur!
    En ja die buxusrups! Vorig jaar met ecologische middelen bestreden, en dit jaar nog geen rups gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ben ik altijd blij mee.
      Alle plantjes die ik van jullie kreeg zijn in brabant achter gebleven.

      Verwijderen
    2. Vorig jaar is een wijk hier vlakbij kaalgevreten, nu was ons woonerf aan de beurt.

      Verwijderen