woensdag 7 juli 2021

Tasje met inhoud

Vanmorgen ging  de bel.
Te vroeg voor het pakketje dat ik besteld had.
Toen ik de deur open deed stond er een vriendelijke jongeman op de stoep die me een papieren tasje met lampen overhandigde: "namens de gemeente".
"He alweer?", reageer ik verbaasd.
Hij schiet in de lach:"dat zeggen ze allemaal".
In januari kreeg ik al een energiebesparingstas.
En blijkbaar is dit een stil vervolg.
Nooit weg toch?

De rest van de dag besteedde ik, in etappes van steeds een half uur, aan de eindeloze strijd tegen de invasie van paardenbloemen in de voortuin.
Ook deed ik weer een poging om model te krijgen in de drie coniferen.
Ze stonden er al toen ik er kwam wonen, maar dreigden al snel te hoog te worden.
En hoge bomen pal voor m'n voordeur vind ik niet zo veilig.
Dus hou ik ze redelijk laag en knip ze stapje voor stapje tot één bol.
Nu de heg ervoor weg is kan ook de laatste kant mee dicht groeien.



Ondertussen kwam dan ook mijn verwachte pakketje:
Al zit er weinig in voor een picknick.
Maar het is een leuk pakketje.


Vanmiddag viel dan ook nog een gratis puzzelblad in de bus.
Geen idee meer waar ik dat nou ook weer van kreeg.


8 opmerkingen:

  1. Wat ziet die coniferenbol er mooi uit zeg!
    Leuk dat jullie gemeente zulke tassen uitdeelt. Zouden ze hier ook mogen doen. Van onze gemeente heb ik nog nooit iets gehoord sinds we hier wonen, behalve de jaarrekening. En het enige wat wij elk jaar krijgen van de woningstichting, is een kaartje in de bus, met de vraag hoe het met je gaat. En dat je ze gerust mag mailen als er iets in je buurt niet goed gaat 🙄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn vorige woonplaats kregen we een compleet krat met energiebesparende dingen van de woningbouwvereniging.
    En alle mensen met een uitkering kregen een keer een set spaarlampen.

    Hier hebben we normaal elk jaar een huurdersdag.
    Dan is er van alles te doen.
    Met gratis eten en drinken en goodies.
    Nu natuurlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap dat je een bol hebt kunnen maken van de coniferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi is de coniferenbol geworden.
    Toch aardig van de gemeente hoor, 'k heb pas bij lampen staan kijken, ik vind ze maar duur, hoor.
    Ik vind de picknickbox best leuke dingen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vind ze ook best prijzig, en vaak gaan ze lang niet zo lang mee als beloofs wordt

      Verwijderen
  5. Knap gedaan! Weer een flinke klus geklaard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels ben ik ook begonnen met de struik op de hoek te transformeren.
      Die was een kwart cirkel samen met de verwijderde heg.
      Maar nu ie losstaat staat dat wel heel erg raar.
      Dus krijgt ie ook wat meer rondingen.

      Verwijderen