zaterdag 3 juli 2021

Lolo blij


Na onze verhuizing kwamen de katten om diverse redenen niet meer buiten.
Nu taalden ze er ook niet naar.
Ze waren altijd al mooi weer katten.
Piep was de echte avonturier, maar ook in de vorige woonplaats werd ze al steeds meer een binnenkat.
Je kon merken dat ze oud werd.
En Lolo maakte nog wel haar rondje om het huis, maar dan had ze het ook wel weer gezien voor die dag .

Maar dit jaar had ik steeds minder lol in buiten zitten.
Zij alleen binnen en ik alleen buiten.
Ik voelde me gewoon schuldig.
Maar in hoeverre kun je een oude kat die geen andere katten meer gewend is nog buiten laten?
Nu heb ik een volledig omheinde tuin.
En waar Lolo in het eerste jaar hier nog wel op het aanrecht wist te springen, kan ze dat allang niet meer, dus hoopte ik maar dat ze ook de schutting niet meer over kan.

Vandaag heb ik de stap toch maar genomen.
En wat geniet ze.
Ze heeft de hele tuin verkend.
Aan elk plantje geroken.
Vind het leuk onder de tuindeur door te gluren, maar kan er niet onderdoor of overheen.
Ze kletst me de oren van de kop en houdt me goed in de gaten.
Om vervolgens netjes binnen op de bak haar behoeften te gaan doen.




6 opmerkingen:

  1. Heerlijk genieten van jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Het merelechtpaar dat hier veel komt vond het duidelijk minder leuk.
      Volgens mij hebben ze alle vogels uit de buurt gewaarschuwd.

      Verwijderen
  2. Wat gezellig, zo samen in de tuin, en fijn dat ze niet kan ontsnappen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er niet met zekerheid achter of ze niet kan of dat ze niet wil.

      Verwijderen
  3. Ah, dat is echt leuk! Het is zo gezellig om de poes om je heen te hebben. Hopelijk gaat het vaker gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen