donderdag 1 juli 2021

Druk

 
Donderdag is mijn enige drukke dag.
De rest van de week is oersaai.
Vanmiddag hadden we een pittige wandelchallenge.
Hoewel het ronduit koud was, was het in het bos nog zompig benauwd.
Ik kwam drijfnat thuis en dat was niet van de regen.

Toen ik thuis kwam zag ik dat het eerste fruit rijp was.
De kruisbessen zijn door het rare voorjaar niet daverend.
Vaak zijn ze al verschrompeld voor ze rijp waren of wel rijp maar erg zuur.
Maar de frambozen zijn verrukkelijk.


Ik kon het niet laten nog een rondje door de achtertuin te maken.
Er piept ook weer een lief bloempje van de buren door de schutting.


Linksboven zie je de struik die ik kort geleden uit de buurtuin kreeg.
Hij heeft het gered en staat in bloei.

Middelste foto rechts is het enige plantje dat ik uit mijn vorige tuin heb kunnen meenemen omdat het al in het potje stond.

Het struikje middenonder kocht ik twee jaar geleden, het stond eerst op een andere plek maar deed daar niet veel.
Op z'n nieuwe plek groeit ie als kool.

En rechtsonder mijn fruithoek.
De framboos is enorm gegroeid, maar er tussen staat nog kruisbes, aalbes en braam.
En er moet ook nog een blauwe bes en een druif tussen staan maar die kon ik niet vinden vanmiddag.


Vanavond had ik de laatste keer koorrepetitie van dit seizoen.
Deze keer niet on line, maar bij mijn favoriete theeschenkerij.
Helaas was het te koud om buiten te zingen, maar in de boerenschuur was ruimte genoeg.
Met thee en gebak en verse aardbeien vooraf en een hapje en een drankje na.
Ik moest wel weer erg wennen aan zoveel mensen om me heen, maar wat was het fijn om weer eens echt samen te zingen. 



En nu moet ik proberen de trap op te komen naar mijn bedje, want ik heb me toch een spierpijn.



12 opmerkingen:

  1. Je inspanning werd beloond met heerlijke frambozen! Fijn als je die in je eigen tuin kunt plukken.
    Ik hoop dat je spierpijn vandaag wat minder hevig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, dat fruit in je tuin! Ik wist niet dat die geest ook al bij jou aan was komen waaien. En je bloemen staan er goed bij. Dat buurstruikje, dat rood!! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al vanaf mijn eerste tuin heb ik er fruit in staan.
      Ik heb hier helaas geen plek voor een appelboom, anders had die er ook bij gestaan.

      Verwijderen
    2. Buurstruik is paars en wordt in het najaar knaloranje

      Verwijderen
    3. Ah ik zie nu de verwarring.
      Links bovenaan collage 1 staat een knalrode phlox.
      Ik bedoelde struik op de 2de collage.

      Verwijderen
  3. Geweldig, fruit uit je eigen tuin! Je inspanningen meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja niets lekkerder dan echt vers fruit.
      De aardbeien willen hier niet, maar ik heb een aardbeienboerderij op 2km

      Verwijderen
  4. Wat leuk, fruit van jezelf!
    Sterkte met je spierpijn, ondanks dat ik nu gewaarschuwd ben, probeer ik toch vanmiddag aan de wandel te gaan, de klad is deze week een beetje in gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen