woensdag 19 januari 2022

125 meter en weer terug

Gisteren is de thuiszorg voor het laatst geweest.
Maandag mochten de zwachtels er af.
Ik moet alleen mijn gehavende been nog twee keer per dag insmeren.
En nog steeds tegen heug en meug eten.
Ik doe verspreid over de dag enkele kleine oefeningetjes die ik van de fysiotherapeute geadviseerd kreeg.

En vanmiddag ging ik voor het eerst sinds kerst weer naar buiten.
Er moest nodig iets naar de post en de brievenbus  staat om de hoek.
Dat leek me een haalbare afstand.
Even wilde ik koppig zijn, maar ik besloot toch de rollator mee te nemen.
En oh wat was ik daar blij om.
Want wat viel dat tegen.
Halfverwege de heenweg , daar bij het tweede grasveldje, was ik al uitgeputter dan met de wandelchallenge van afgelopen zomer.



Net achter het witte huis links staat de brievenbus.
Morgen maar weer het zelfde stukje.
En volhouden totdat dat weer makkelijk geworden is.




10 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk he, dat je conditie zo snel achteruit gaat als je "even" niet in beweging bent. En je conditie vond ik erg goed, gezien die wandelchallenge. Maar wel de goede instelling, rollator mee, en dan morgen weer proberen. Succes 💪

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt onvoorstelbaar.
      Er is me uitgelegd dat die wondroos gigantisch veel energie naar zich toe trekt om weer te genezen.
      Mijn spieren doen het echt prima.
      Maar ik word al doodmoe van een boterham eten.

      Verwijderen
  2. Ondanks de vermoeidheid een goed begin! Je zult zien dat het steeds beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap van je , om zo met rollator te oefenen…

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed hoor, het gaat dus weer beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het verband er af mag. Maar ja die conditie hè, goed dat je toch probeert en je rollator meenam.
    En je hebt een maatstaf: zelfde stukje of rondje om die 2 grasveldjes...Sterkte en succes gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die rollator heb ik ooit aangeschaft als bagagewagentje voor als ik met trein en bus op vakantie ging.
    Maar wat ben ik nu blij dat ik dat ding heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeg dat wel, ik heb de rollator van mijn ouders gehouden en zelfs al gebruikt...

      Verwijderen
  7. Vandaag ruim 400m.
    Wel op mijn wenkbrauwen thuis gekomen 😁

    BeantwoordenVerwijderen