maandag 3 januari 2022

Ik doe even niet stoer.

 Nieuwjaarsochtend zat ik er even helemaal doorheen.
Toen de thuiszorgdame binnen kwam vroeg ze hoe het met me was.
En ik antwoordde: "wil je een eerlijk antwoord?”
"Ja!".
Dus voor ik het wist zat ik te snotteren om Anne, om de vieze keuken die ik niet kan schoonmaken en m'n bed dat door de koorts zo stonk van het zweet.
Die lieve schat heeft na het inbinden van m'n been mijn bed verschoond.
En ik was zo blij als een kind toen ik 's avonds in m'n frisse bedje stapte.



De hele week sprong Lolo opvallend voorzichtig over mijn been heen.
Maar gisteravond ging het mis.
Ze sprong vol op de pijnlijkste plek.
Ik denk dat ze harder geschrokken is dan ik.

Vanmorgen mocht ik weer douchen voor de thuiszorg kwam.
Maar bij het verwijderen van de zwachtels bleek ik een blaar van vijf cm te hebben, die flink lekte.
Komt vaker voor bij wondroos.
De dame van de thuiszorg maakte gelijk fotos van m'n been en nam contact op met mijn huisarts.
Inzwachtelen kan niet op een wond.
Tegen de avond kreeg ik via een beveiligde app een enorme lijst met vragen van de leverancier.
Ik was compleet afgepijgerd toen ik alles beantwoord had.
Morgen wordt ik gebeld met nog meer vragen.
De nieuwe verzorgingsmiddelen moeten uit Meppel komen dus komen op zijn vroegst woensdag pas.
Morgen komt ook een hogeropgeleide thuiszorgmedewerker de wond bekijken om de beste behandeling te bepalen.

Inmiddels is mijn been weer net zo dik als een week geleden en ben ik dus weer terug bij af.

Ik ga even niet stoer meer doen.
Ik heb het echt even helemaal gehad.

8 opmerkingen:

  1. Je hoeft niet stoer te zijn, het is allemaal zoveel dat tegelijk komt, wie zou er niet helemaal doorheen zitten?! Wat een schat, die thuiszorgdame die je bed verschoonde, heerlijk om in een schoon bed te kunnen stappen. Ik hoop dat je nu behandeld gaat worden met de juiste methode/materialen, want na een week weer terug bij af zijn, is ook om moedeloos van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pech! Stoer doen is er nu niet bij. Je mag het even laten gaan...Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marlien, zelfs als je niet stoer doet, ben je dat nog steeds hoor! Belangrijker is dat je geneest, op meerdere niveaus, en dus wens ik je nog eens extra sterkte en beterschap toe! En een knuffel aan Lolo, die het ook niet altijd snapt... Toi toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hoeft ook niet stoer te doen. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Het is teveel tegelijk. Hopelijk heb je nu het ergste gehad en gaat het vanaf nu beter. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet stoer is juist heel stoer. Natuurlijk zit je er doorheen, logisch na alles wat je meemaakt. Er zijn er die om minder in de put gaan zitten, hoor. Soms in online wel vervelend; in de zin van dat er alleen maar cliché's uit je toetsenbord rollen... maar wat zou ik je nu graag even een knuffel komen geven (al mag dat natuurlijk ook weer niet... blegggh!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tegenvallers en stoer doen? gooi het er maar gerust uit, dat helpt beter dan alles "oppotten"
    Het is ook zoveel tegelijk.
    Maar wat een lieve thuiszorgdame!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joh.. Marlien, ik schrik hiervan! Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit. Het is allemaal bij elkaar wel erg veel!

    BeantwoordenVerwijderen