dinsdag 11 januari 2022

Rondje om de tafel

 Ik ben nu 8 dagen koortsvrij.
Mijn been heeft weer bijna normale proporties en begint te verbleken.
De bijverschijnselen van de antibiotica beginnen af te nemen.
En nu kan er voorzichtig aan opbouwen begonnen worden.
Vandaag kreeg ik een fysiotherapeute aan huis.
En het is best schrikken hoe hard mijn conditie in die korte tijd gekelderd is.
Ik mag nu wat simpele buig en strek oefeningen doen.
En elke keer als ik op sta, om bv wat in te schenken of het toilet te bezoeken, dan loop ik een rondje om de tafel.


En dat ene kleine rondje voelt bijna net zo zwaar als de wandelchallenge van afgelopen zomer.
Maar de lijn is weer opwaarts en daar gaat het om.


Daarnaast moet ik veel eieren, bonen, groene groentes, kaas en andere melkproducten eten.
Wat best nog een toer is, want ik heb weinig trek.

8 opmerkingen:

  1. Ik heb iets gemist zie ik....sterkte hoor en wel goed blijven eten....!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben je weer aan de beterende hand( been)! Wel een heftige ervaring was het toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mega heftig.
      Eng gezicht hoor als je been in korte tijd opblaast tot groteske proporties en er uit ziet als een aubergine.
      Maar het gaat gelukkig de goede kant op.

      Verwijderen
  3. Fijn dat je nu aan de beterende hand bent. Bizar inderdaad hoe snel je conditie verslechterd he. Lastig om te moeten eten als je geen trek hebt. Wel blijven drinken hoor, dat is het belangrijkste (al is het maar dat je dan veel rondjes om de tafel moet lopen op weg naar de wc 😊).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eten is in dit geval ook erg belangrijk, omdat alle energie naar het been gaat heb je extra voeding nodig.

      Verwijderen
  4. Fijn dat het de goede kant uit gaat! En wat goed dat je een routebeschrijving hebt voor je "rondjes", kun je in elk geval niet verdwalen!
    Sterkte joh!

    BeantwoordenVerwijderen