donderdag 22 december 2022

Kerstdiner

 De Uitbus organiseerde dit jaar voor het eerst een kerstdiner.
Ze huurden extra busjes om iedereen te vervoeren naar
 "het Roode Hert" even buiten Dalfsen.
60 Mensen gingen mee, 52 dames te gast, 6 chauffeurs (waarvan 1 vrouw) en de 2 dames achter de schermen.
Een nieuwe overbuurvrouw van me, die ook pas bij mij op koor zit, ging toevallig ook mee.
Zo konden we eens wat nader kennis maken.
Het werd een gezellige avond.

We kregen drie gangen waarbij we  konden kiezen uit twee menu's.


Ik begon met groentesoep, waar weinig groente in zat, 
maar opvallend veel ballen. 😂



Daarna een echt goede Jägerschnitzel van bijna Duits formaat, met vanalles erbij.
Toen de serveerster de schaaltjes ophaalde en ik er nog gauw een patatje uitpakte, zei ze tot m'n stomme verbazing bars: "nou is het wel genoeg geweest".
Ik heb er later met mijn tafelgenoten maar hartelijk om gelachen, maar het was wel een beetje vreemd.



En daarna volgde er een verrukkelijk toetje, waarvan ik de naam niet weet.
Volgens mij een milde soort griekse yoghurt met bosvruchtencompôte of iets dergelijks, maar er zat ook iets koekachtigs in.

En toen was het al weer tijd om op huis aan te gaan.

5 opmerkingen:

  1. Wat gezellig zo’n diner! En lekker ! Een goed initiatief!
    Groet Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een leuke dag! Heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n uitje, maar wat een opmerking zeg, die verwacht je niet, maar ik vind het wel humor...
    Ze was vast met haar gedachten thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele vreemde opmerking. Misschien wilde ze de restjes mee naar huis nemen?

    BeantwoordenVerwijderen