zondag 11 december 2022

Op de brug


 Op de brug
heen en terug
dansen mensen
Ieder kent ze
Op de brug
heen en terug
dansen mensen 
vliegensvlug



De brug over de Vecht stond op mijn lijstje van plekken waar ik zo graag weer zelf naar toe wilde kunnen.
En dan aan de overkant een mokka softijsje bij Ekkelenkamp halen.
Dat laatste bewaar ik toch maar voor een later tijdstip, want het is echt berenkoud vandaag.
Zelfs met twee paar sokken, een legging onder mijn broek, dikke handschoenen, een lullig hoofdbandje, een dikke winterjas en leggings om mijn polsen om elke kier tussen mouw en handschoen dicht te houden.


Ik schiet nog elke rit vol van emotie.
Gewoon zomaar mijn eigen buurtje uit kunnen.

Vanaf de brug  maakte ik nog een rondje door Ommen en een stukje buitengebied.
Ik kon onderweg goed oefenen met de verschillende wegdekken.
Op sommige stukken leek ik wel een bobsleeër, zo schuin moest ik tegenhangen.
Op andere stukken rammelde mijn toch al gammele kiezen zowat m'n mond uit.
En dan heb je van die paaltjes bij wegversmallingen.
Daar zijn ze hier gek op.
Het is iedere keer gokken, pas ik er aan de smalle  fietskant langs of ga ik toch maar over het auto gedeelte.
Ook m'n eerste tunnelervaring gehad.
Dat vraagt nog wat oefenen met de 8 versnellingen, maar ik kwam boven.
Ik heb vandaag bijna 6km gehaald.
Van elke rit heb ik nog steeds dagen spierpijn.
Maar dat heb ik voor mijn vrijheid over.


Dit is hem dan, mijn racemonster.
8 versnellingen en 3 ondersteuningen.
Nou ja niet echt van mij natuurlijk.
Ik heb hem in bruikleen vanuit de WMO.
Wat kan een mens zich daar rijk mee voelen.


5 opmerkingen:

  1. Oh Mariien, wat zul jij je de wereld te rijk voelen! Geweldig hoe je hiermee weer een stukje vrijheid terug hebt gekregen. Ik wens je er ontzettend veel plezier mee, en dat ijsje zou ik inderdaad maar een paar maanden uitstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is echt leren rijden, hoe je drempels kan nemen en schuine ondergrond voelt nog steeds eng, altijd bang dat ik zal omvallen. Maar verder ben ik ook nog steeds blij met mijn driewieler. Ik heb ook zo'n lullig hoofdbandje met kleine flappen om oren extra te schermen, staat vreselijk maar voelt wel heel goed en dan nog muts erover. Vanmorgen zlfs met de fiets naar mij n beweegles gegaan, het was sneller om me goed warm aan te kleden dan de autoruiten te krabben. Het is ook maar 5 minuten fietsen

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Inderdaad echt geweldig dat je weer je vrijheid hebt om ergens heen te gaan… geen brug te ver meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het IS toch een rijk bezit (nou ja, te leen dan!) Ik denk dat je hem mag lenen zolang je hem nodig hebt - dan zou ik het maar gewoon als "van jou" beschouwen. En heerlijk hoor, er weer op uit te kunnen! Ik heb wel eens de neiging om dat als te vanzelfsprekend te beschouwen, dat ik dat kan - goed om ook het ándere perspectief te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn is dit, maar wel even wennen, maar uit wat ik meekrijg van je lukt dat nu al aardig.
    Het is trouwens een heel mooi, karretje!
    Maar een ijsje? nee nu even liever een kroketje ;)

    BeantwoordenVerwijderen