zaterdag 18 november 2023

Slofjes

 Aangezien mijn voorraad slofjes door slijtage behoorlijk geslonken is, ben ik maar eens begonnen aan het maken van nieuwe.
 Nog voor ik boven kon gaan zoeken naar garens vond ik gisteren twee bollen wel erg leuk heel dik garen in m'n hobbykamer terug.
Dus zo zijn mijn eerste slofjes al weer af.
Met pen 7 gaat dat lekker snel.


In het krat vond ik voldoende garen om mijn voorraad slofjes weer  ruim aan te vullen.
Dus voorlopig ben ik weer even zoet.
Welliswaar erg dun garen, maar door met meerdere draden tegelijk te haken krijg ik toch wel warme slofjes.




13 opmerkingen:

  1. Mijn schoonmoeder breide zulke slofjes en maakte er een zooltje onder van een oude leren jas geknipt! Die slofjes gingen jaren mee!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe 5 a 6 jaar met mijn slofjes.
      Kun je ze wel wassen met een leren zool en is dat niet erg glad?

      Verwijderen
  2. Wat knap dat jij dat allemaal zelf kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zien er vrolijk en heerlijk comfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig en warm de slofjes! Ook met de warme col uit je vorig bericht, kom je de winter wel door!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke slofjes. Heerlijk om te dragen, want koude voeten zijn niks waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Dit is 42,5.
      Maar ik haak ze op maat om mijn voeten.
      Voor een ander zou alleen kunnen als diegene er bij blijft zitten zodat ik steeds kan passen. 🤪😁😎

      Verwijderen
    2. Wie weet komt dat er ooit nog eens van!!😉

      Verwijderen
  7. Of dat verloopgaren is al 15-20 jaar oud of het is nog steeds in de mode want ik heb daarvan ooit een kruikenzak gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen idee meer hoe ik eraan kom.
      Wel weet ik dat ik het hooguit een paar jaar had liggen.
      Wat je op de foto niet ziet is dat er 1 draad grijs in zit, de andere draad wisselt van kleur.
      Het is echt heel dik garen.

      Verwijderen
  8. Heerlijk die slofjes en wat een gezellige kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen