donderdag 30 november 2023

Het was een beetje mistig

 Om.deze tijd van het jaar pik ik vaak een virusje op, dus durf ik niet zo goed lang van te voren een uitje te boeken.
Maar toen er vorige week nog een aanbod kwam van een klein verrassingsuitje en ik inmiddels vrijwel hersteld was van een stevige verkoudheid, durfde ik me wel aan te melden.


Dus werd ik vanmiddag om half één weer eens opgehaald door de Uitbus voor een verrassingstocht.


We maakten een tocht door oa Witharen, IJhorst, Staphorst, Punthorst en Nieuwleusen.

Onderweg zagen we overal de landerijen onderwater staan, sloten en greppels stonden echt tot de nok toe vol.


Uiteindelijk kwamen we uit in Varsen bij Erve Vechtdal, bekend om hun Koesafari.
Ook daar stonden de lagergelegen velden ruim onderwater.
De koeien konden gelukkig op hoger gelegen land terecht.
Dit is een koeienras dat ruig weer kan hebben hoor, dus niet zielig.


We dronken er warme chocolademelk met slagroom en genoten van een verrukkelijk stuk koeienvlaai.


Daarna vertrokken we richting de brug over de Vecht.
Ook hier was duidelijk te zien hoe hoog het water stond.
De haven was volledig onder water verdwenen, het wandelpad pad ook.


We maakte nog een tocht door oa Beerze, Den Ham, Luttenberg, Hellendoorn en Lemele.
De mist werd af en toe knap dicht en het werd al snel donker, dus werd het tijd om weer naar huis te gaan.

De mist was overigens geen spelbreker, het maakte de wereld mysterieus, daar hou ik wel van.

Nb, de fotos zijn niet daverend.
Ik zat deze keer voorin de bus, dus had prachtig zicht.
Maar fotos in een rijdende bus, door een natte ruit, op een sombere dag, van een mistig landschap, met een simpele tablet, daar mag je geen hoogstandjes van verwachten.
Maar het geeft wel een aardig beeld toch?

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja, maar wel mooi
      Rond half 5 zat het even helemaal potdicht, maar de meeste tijd was het goed te rijden.

      Verwijderen
  2. Wat ziet dat er weer leuk uit! Wat een geweldig initiatief dit soort uitjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is echt uniek hoor.
      In m'n vorige woonplaats had ik geen kant meer op gekund.

      Verwijderen
  3. Het heeft toch wel iets zo'n tochtje in de mist!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overigens: die koeienvlaai klinkt wel héél vies - om in te staan, laat staan om op te (moeten) eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Koeienvlaai???? hoe smaakte die?
    De mist maakt er nog een beetje extra een verrassingstochtje van. Maar wat leuk weer, hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koeienvlaai is echt heerlijk. 😂😂😂
    Ga ik, als het weer fietsweer is, vast nog wel eens halen.

    BeantwoordenVerwijderen