zondag 25 maart 2018

Van de hak op de tak



 Ik liet me deze week verleiden tot een paar aankopen.
De groene tuniek staat me geweldig en ik ga hem zeker nog eens na knippen.
Bij de tweede heb ik nog niet helemaal een goed gevoel.
De kleur hemelt me niet op, maar wellicht wordt dat beter als ik weer wat bruiner ben.
En anders ga ik hem in een verfbadje stoppen.


Bij de kringloop nam ik vorige week een paar grote gebloemde stoffen dozen mee.
Ik ben voorzichtig begonnen met het uitzoeken van mijn lappen kast.
En berg de grote lappen die mogen blijven nu in deze dozen.
Maar wat is het moeilijk om afscheid te nemen, want ik zie met mijn creatieve geest overal wat in.
Toch begint het stapeltje dat weg mag ook te groeien.


Deze lap badstof vond ik er ook nog tussen.
Ik heb er een zoompje om genaaid en nu heb ik er weer een fijn badlaken bij.
Ik droog mijn grote lijf thuis nog steeds af met de handoeken die ik 30-35 jaar geleden bij de Zeeman kocht.
Dat was nog eens kwaliteit.
Maar ze beginnen nu toch de één na de ander op te geven.
Het formaat is ook niet meer van deze tijd.
Maar ik blijf ze gebruiken tot ze uit elkaar vallen en nog een rondje verder kunnen als poetsdoek of verflap.


Mijn Laurel Burch verzameling is inmiddels wel compleet en er begint zich heel langzaam een beeld te vormen van hoe het worden moet.
Maar met de 7 stroken Kaffe Fassett (rechts) die ik al een paar jaar heb liggen kon ik niet zo veel.
Dus toen ik op Facebook 11 stroken (links) aangeboden zag, kon ik het niet laten ze er bij te kopen.
Ik heb een dure smaak.
Volgens mij is Kaffe nog duurder dan Laurel.
Dus kom ik misschien nooit verder dan een gestreept kussensloop.


En natuurlijk kregen we er gisteren ook weer twee randjes bij.
De onderste heb ik weer veranderd om het passend te krijgen.


En dan het spirit of life drama.
Ik heb de grote driehoeken weer uitgehaald en in plaats daarvan strepen gehaakt.
En de twee delen in het midden aan elkaar gehaakt.
Nu heeft de lap een formaat dat te klein is om op de bank onder te kruipen.
En ik moet dus gaan bedenken hoe het verder moet.
Nog twee stroken grannies aan beide kanten en dan weer een brede gestreepte rand rondom?
Ik kom er even niet uit.


Door de griep ben ik de afgelopen maanden nauwelijks de deur uit geweest.
Dus was er ook even geen tekeninspiratie.


Maar Avifauna moest natuurlijk wel nog even vereeuwigd worden.


Net als het Mastbos.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook pas mijn hobby kast incl lapjes opgeschoond en ja, afscheidnemen is moeilijk. Maar als ik nu de opgeruimde overzichtelijke kast zie, dan ben ik toch heel blij dat ik er aan begonnen ben. Wat een mooie groene tuniek! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die groene tuniek vind ik inderdaad ook heel erg mooi en ja die andere zou ik persoonlijk een kleurbadje geven.... Opruimen zou ook hier eens moeten gebeuren, maar ik kan er ook weer geen afstand van doen.....wat zitten we toch raar in elkaar....!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal wel een donkere kleur moeten worden denk ik.
    Dit vreemde kleurtje maakt elke vrolijke kleur grauw.

    Opruimen moet je niet in één keer doen, maar steeds een laagje.

    BeantwoordenVerwijderen