woensdag 24 februari 2021

Oude plaatjes

 Een paar weken geleden kreeg ik bericht dat een Photobucketfile van mij gehacked zou zijn.

Toen ik ging kijken bleek het om een hele oude file te gaan, die ik al jaren niet meer gebruik en eigenlijk een beetje vergeten was.

Ik besloot de file op te zeggen maar downloadde wel nog even wat plaatjes van 10-25 jaar geleden.

Meest gemaakt met webcam, zo'n philips eitje met 2 pixel of zo.

Dus niet altijd even scherp.

Ik vind het wel leuk om er iets van te laten zien.


Dit is een pagina uit het boek dat ik moest maken voor mijn examen creatieve handvaardigheid.



Ik moest toen 5 positieve en 5 negatieve
eigenschappen die ik volgens mijn sterrenbeeld had verbeelden.

Dit borduurwerk verbeeldt geduld.


Ik heb ooit aquarelles gehad, maar had erg veel moeite met de waterigheid er van.


Liever werkte ik met hard krijt, zoals deze tekening van een stervende eend.


En later had ik een intuïtieve periode met acrylverf.

Liefst met lekker dikke verf.



Dit schilderij maakte ik tijdens een schildervakantie, naar aanleiding van het overlijden van mijn vader, een paar jaar daarvoor.

Het verbeeld het verlangen naar iets dat er nooit geweest is en nooit meer zal komen.


Ik weet niet meer wat de aanleiding voor dit varkentje was, maar ik vind hem best wel geslaagd.
Hij ligt nog ergens in de kast.
Helaas zijn zijn oren wel slap geworden.


Twee dagen voor mijn eindexamen haalde ik mijn fotos op.
Dat was nog in het analoge tijdperk.
En ergens was er iets fout gegaan.
Opnieuw bestellen kon niet meer op zo korte termijn, dus in straal paniek plakte ik de mislukte fotos in mijn verslagboek.
Laten de examinatoren ze nou toch geweldig artistiek vinden.


We moesten iets verbeelden in glas.
Ik heb nix met glas maar manmoedig sloeg ik olijfolieflessen stuk.
Omringde ze met prikkeldraad.
Ik liet me inspireren door de oorlog in Sarajevo en noemde dit examenstuk: "Ontsnapt uit een glazen huisje".


Deze kussentjes ontwierp ik bijpassend bij een vloerkleed.
Ik maakte er ook nog een keyboardhoes bij.

Ik heb hierboven vanalles uit verschillende periodes en cursussen door elkaar gezet, maar dat is niet echt belangrijk.

6 opmerkingen:

  1. Wat goed en erg leuk om die oude opnames te zien Zeker heel artistiek die foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel erg leuk dat je herinnert werd aan de oude foto's en je ze nog hebt opgeslagen. Wat een creatieveling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om even met je terug in de tijd te mogen gaan!
    Het paardenschilderij laat heel duidelijk zien hoe je je voelde (en misschien nog wel voelt), het Sarajevowerk vind ik heel sterk!
    Fijn dat je eindexamenfoto's creatief werden uitgelegd ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat eerste heeft z'n plekje wel gekregen.
      De laatste is tijdens een verhuizing in de glasbak verdwenen.
      Zoiets is met katten nergens neer te zetten.

      Verwijderen