maandag 23 augustus 2021

Het zoemt


 Mijn tuintje is gevuld met enorme getalen zoemende beestjes.
Naast vlinders en hommels en allerlei mij onbekende zoemertjes, dit jaar ook opvallend veel honingbijtjes.
Er moet haast wel ergens in de buurt een korf zijn.
Ik kreeg ze helaas niet op de foto, netzomin als de meeste andere zoemertjes.
Ze houden gewoon niet van poseren.


Ik was mijn olifantsblad een beetje uit het oog verloren.
Hij raakte wat verstopt tussen de bloemen.
Nu die uitgebloeid en weggehaald zijn heeft ie weer een ereplaatsje.
Het is verwondelijk hoe goed ie het doet, terwijl ie eigenlijk helemaal op de verkeerde plek staat.
De bladeren zijn dit jaar weer een stuk groter dan vorig jaar en verdubbeld in aantal.
Gelukkig nog geen bladen van twee meter in doorsnee, want dan had ik echt een probleem.


Ik was dit jaar door het slechte voorjaar erg laat met het snoeien van de pluimhortensia.
Hij gaf dan ook in eerste instantie alleen onderaan bloemen.
Tot mijn verbazing begint ie nu bovenin alsnog.
Dat is mazzel, twee keer genieten.


Ik heb in al mijn tuinen nog nooit zo verschrikkelijk veel onkruid gehad als dit jaar hier.
Zelfs nu ik een grotere kliko heb kan ik het niet bijbenen.
Zoek dus naarstig naar een goede oplossing om toch gewoon door te kunnen gaan met wieden, zonder dat de tuin vol uitgerukt onkruid komt te liggen.
Misschien een bigbag aanschaffen of zo?

9 opmerkingen:

  1. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een juweel van een tuin! Een oase voor de bijtjes en insecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En als ik me dan ook in dit "koor" mag mengen: (;-)) Je foto's zo tegen de lucht zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen