vrijdag 27 augustus 2021

Krabbelen

 

Van de week nam ik bij de kringloop maar weer eens een zak met potloden mee.
(Op de foto zie je de oogst van deze en de vorige keer.)
Je kunt met zo'n aankoop geen buil vallen, want het kost bijna niks.
Vorige keer had ik een beetje pech want er zaten deels potloden met erg weinig pigment of gebroken kernen bij.
Bij die laatsten blijf je slijpen.
Maar voor die paar dubbeltjes bleef er nog genoeg bruikbaars over.
Deze keer ook potloden van bekende merken zoals Bruynzeel, Castel Faber en Caran D'ache.
En ja dan merk je toch wel verschil.
Maar voor mijn krabbeltjes hoef ik echt geen hele dure potloden.


Goed moment om m'n tekendagboek er weer eens bij te pakken.
Want ik loop nog steeds achter.
Dit keer een update van juni en juli 2020.
Toen we niet naar Duitsland mochten, wel weer even buiten uit eten mochten en met 20m afstand een museum in. (ja heus)
Toen mondkapjes nog als nutteloos gezien werden en de supermarkten en straten volgeplakt waren met lijnen, pijlen en waarschuwingen en verkeersregelaars je bijna hysterisch de les lazen als je te dicht langs de middellijn op straat liep.
Als ik het zo schrijf lijkt het volkomen surrealistisch.




8 opmerkingen:

  1. Fijn Marli, die oplopende kleuren, ook.
    En je dagboek ziet er weer gaaf uit!
    Geweldig:gluren naar de buren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toen zochten we nog samen naar dingen die wel konden.
      En op een bankje van het uitzicht op de buren genieten was zo eentje.

      Verwijderen
  2. Een uitstekend koopje! Gelukkig mag er nu wat meer . Leuk de tekeningen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, bij ons hebben ze bin de kringloop veel creative dingen, dus daar kijk ik natuurlijk altijd even bij.

      Verwijderen
  3. Dat is wel slim zeg, om die bij de kringloop te kopen! Lost ook gelijk mijn probleem op, dat ik bij een nieuwe doos kleurtjes nooit mijn punten wil slijpen, omdat ik dat 'zonde' vind (ja, ik ben heel raar!)
    Leuk dat je het dagboektekenen weer op hebt gepakt, je loopt niet eens zo heel veel achter. Het zijn echt leuke tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, toch wel dik een jaar nog.
      Maar er gebeurde natuurlijk wel steeds minder, dus ik zal het uiteindelijk wel inhalen.

      Verwijderen
    2. Hahaha, ik las de 2020 niet! Maar dan nog, ik bleef steken in 2019 en daarna gaf ik het op😉

      Verwijderen
    3. Hihi dat vermoedde ik al.

      En ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om je potloden te verstoren.

      Verwijderen