vrijdag 13 augustus 2021

Vaccineren is niet verplicht?


Maar de heren de Jonge en Rutte zeggen:
"Mensen die nu nog niet gevaccineerd zijn moeten nóg kiezen.
Zij moeten nu echt hun keus gaan maken."
Volgens mij hebben die mensen toch duidelijk een keus gemaakt.

En vervolgens zeggen de heren: 
"maaaaaar we verplichten niemand".
En dan volgt er een verhaal dat zo vol manipulatie zit, dat het mijn tenen angstaanjagend ver doet krommen.

En de opmerking die mijn klomp doet breken: 
"Mensen die niet kiezen voor vaccineren zullen absoluut ernstig ziek worden."
Zijn alle mensen die tot nu toe corona kregen ernstig ziek geworden?
Nee, bij lange na niet.
Natuurlijk moeten we deze ziekte serieus nemen.
En is een grote groep mensen heel ernstig getroffen.
Maar weest wel eerlijk.
Waarop is gebaseerd dat iéderéén die nu niet ingeënt is ernstig ziek zal worden?

Beste heren.
Ik heb, omdat ik nergens antwoorden kan krijgen ivm mijn extreme overgevoeligheid voor medicijnen, heel bewust tussen twee kwaden moeten  kiezen en heb besloten om het (nog) niet te doen.
Niet elke "niet prikker" is onnadenkend.
Jullie maken mensen willens en wetens tot parias.

Met verdrietige groet

Marlien Waijenberg

14 opmerkingen:

  1. Ik heb het er opeens zo vreselijk mee gehad.
    Zat gewoon te janken voor de tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat ik niet gekeken heb!!!
    'k Ben het helemaal met je eens, dit kan niet.
    Ook ik ben niet gevaccineerd, na wikken en wegen...
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb niet gekeken, heb allang het gevoel dat er wordt vergeten dat er voor sommige mensen eigenlijk geen goede keuze bestaat. Ik heb medische redenen om me (nu nog) niet te laten vaccineren. Mijn longarts heeft het mij met klem afgereden (off the record natuurlijk). Ik kan prima leven zonder evenementen te bezoeken e.d., er is maar 1 plek waar ik besmet kan worden: mijn werk. Daar komen collega's en klanten al vanaf het begin binnen de 1,5 meter van mij, wat ik ook doe en hoe vaak ik het ze ook vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ondanks alle heb je het gelukkig al die tijd niet gekregen.
      Dat zegt toch ook iets?

      Verwijderen
  4. Ik ben absoluut voor vaccinatie, maar de opmerking dat mensen die niet gevaccineerd DUS erg ziek zullen worden viel bij mij ook verkeerd. Die uitspraak tart alle logica!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist.
      Maar dat vind ik dus ook van de opmerking dat mensen die niet gevaccineerd zijn nu maar eens gauw moeten kiezen.

      Verwijderen
  5. En de dreiging dat als ze dat niet gauw doen, het straks voor hen niet meer gratis is.
    Dat is pure manipulatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben gevaccineerd en respecteer iedereen die om welke reden dan ook dat niet doet. Wat die 2 heren gisteren vertoonden ging alle perken te buiten. Ik las gisteren al dat een aantal partijen een spoeddebat hebben aangevraagd en dat ga ik zeker volgen. En onthouden bij volgende verkiezingen waar ik zeker niet op ga stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben heel benieuwd naar dat debat.
      Heb er nog niets over kunnen vinden.

      Verwijderen
  7. Heb gelukkig niet gekeken maar wat een idiote opmerking. Ridiculiseren of dwang helpt niet om mensen over de streep te halen. Wat helpt is: mensen die niet durven/kunnen serieus nemen. Daarom vind ik de prikbussen in de wijk ook zo goed, kun je life antwoord krijgen en nog steeds besluiten dat je niet kunt/wilt.

    Ik ken iemand met extreme prikangst. Ik heb haar groot gelijk gegeven dat ze (nog) niet durft. Maar ik hoop wel dat er een oplossing voor haar en jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bussen zie je bij ons niet hoor. Hiervandaan moet ik met fiets en bus en trein naar de dichtstbijzijnde locatie.

      Verwijderen
    2. Overigens hebben ze in zo'n prikbus ook niet de kennis om duidelijkheid te geven voor specifieke gevallen.
      Die kennis is er sowieso nog niet.

      Verwijderen