donderdag 7 oktober 2021

Alweer een jaar geleden


 Alweer een jaar geleden dat we afscheid van je moesten nemen.
Wat missen we je vrolijke gekke speelsigheid.
Een raar turbulent eenzaam jaar, waarin we niet gespaard werden voor nog meer verdriet.
Zo lang was je vriendinnetje intens verdrietig.
Maar gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Nu ik dit schrijf, in bed, krijg ik achter me tikjes tegen mijn hoofd en mauwt ze in m'n oor.
Opstaan Marlien, ik wil eten.
Dus ga ik haar maar gauw gehoorzamen.
Met uitzicht op alweer een lange lege eenzame dag.

11 opmerkingen:

  1. Eenzaam ben je niet echt met een kat. Het is mooi weer, profiteer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Auw!
      Alleen ben je nooit met een kat.
      Eenzaam kun je overal zijn.

      Verwijderen
    2. Overigens weet ik niet waar jij mooi weer vandaan haalt, het zit hier al de hele dag potdicht.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je dat vriendinnetje nog hebt!
    Sterkte joh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk is het en niet eenzaam met een kat in huis!
    Fijn dat ze er nog is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is waar Marlien, wat je schrijft als reactie hierboven. Er is een groot verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn.
    En natuurlijk is het fijn dat poes je bij 'de les' houdt van eten en opstaan, maar ik voel verdriet&gemis in je woorden...
    Sterkte en ik hoop dat het gaat veranderen voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Marlien, ik zou willen dat ik ergens een grote pot geluk en voorspoed voor je kon kopen, die zou vandaag nog bij je bezorgd zijn. Eenzaam kun je zijn, met heel veel mensen om je heen. En vaak hebben die mensen het niet eens door dat jij je eenzaam voelt. Ik hoop dat inmiddels, net als hier, toch het zonnetje is gaan schijnen bij je, en ik hoop vooral dat het zonnetje heel binnenkort ook weer geestelijk voor je zal gaan schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het komt absoluut een keer weer goed hoor, maar ik kan wel.ff weer een keertje wat leuks gebruiken.
      Het ook niet zo dat ik depressief ben.
      Maar door de rare wereld waarin we nu leven kan ik nu gewoon geen kant op.

      Zonnetje buiten kwam hier niet.
      Het was groot deel van de dag knap mistig.
      En koud.

      Verwijderen
  6. Het is fijn dat je diezelfde kat nog over hebt. Ben je niet toe aan 1 of 2 kittens? Of een hond? Er komen er vast veel beschikbaar de komende tijd van mensen die er onbezonnen aan begonnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alstjeblieft niet.
      Ik wil in de toekomst de vrijheid hebben om op reis te kunnen gaan.

      Verwijderen