donderdag 21 april 2022

Je wordt maar één keer zestig

 Lang geleden had ik me voorgenomen dat ik van mijn zestigste verjaardag een echt feestje zou maken.
Je weet wel zo'n feestje met een kamer vol mensen.
En hoe dichter de jaren gingen tellen, hoe meer het er op leek dat dat ook zou gebeuren.
Maar toen liep het allemaal anders.
En een feest was gewoon niet haalbaar.

Dus besloot ik minifeestjes te creëren.
Ik sprak met Buddy af om ergens op een mooi plekje gebak te gaan eten.
Maakte een afspraak met mijn wandelmaatje om volgende week naar de snackbar om de hoek te gaan.
Die hebben ook lekkere menu's.
En met m'n spelletjesbuurvrouw, met wie ik  Rummified en Wordfeud on-line speel, sprak ik af om weer eens een middagje in het echt spelletjes te gaan doen.

Spelletjesbuurvrouw vroeg gisteravond of ze vanmorgen nog even wat bij me op kon halen.
En tot mijn grote verrassing stond ze met een mand vol cadeautjes en ballonnetjes met 60 erop op de stoep.

Even later kwam Buddy me ophalen, met een geheimzinnige grijns op haar gezicht.
Ze had een verrassingstocht door Salland voor me bedacht.
En een verrassing werd het.
Na een rit oa over de Luttenberg, stopten we bij een rustpunt, waar je zelf koffie of thee in kon schenken.
En tot mijn verbazing toverde ze een zelfgemaakt kwarktaartje tevoorschijn.
Daarna ging de rit verder door het prachtige landschap en over de Holterberg.
Daar is het zooooo adembenemend mooi.
Niet te fotograferen.
Uiteindelijk streken we, na een sanitaire stop bij het Bezoekerscentrum, neer op een Picknickbank.
En daar kwam de volgende verrassing.
Uit haar tas kwamen bakjes en flesjes en broodjes en binnen een mum stond de tafel vol lekkers.
Wat een feest.


Na het eten gingen we ook nog even naar de kringloop in Nijverdal.
Ik was mijn stok vergeten en ze hadden geen winkelwagentje.
Maar al ging het wat stram en onzeker, ik ben de hele winkel op eigen benen door gewandeld 🥳🥳🥳 en heb zowaar niets gekocht.

Eenmaal thuisgekomen kon ik zowat de auto niet meer uit komen.
M'n benen waren loodzwaar, en ik ben compleet afgepeigerd, maar dat mocht hem echt de pet niet drukken.
Het was zo'n geweldig mooi verjaarscadeautje.

Binnen vond ik tot mijn verrassing nog een cadeautje op de mat van iemand die "aan" geweest was, maar me niet thuis had getroffen.
Daar moet ik ook gauw maar eens een afspraakje mee maken.
En er waren kaarten.
En, zo lief, berichtjes van m'n ex-schoonfamilie.
Dat waardeer ik enorm.



9 opmerkingen:

  1. Ik had al zitten zoeken op je blog, of ik de exacte datum ergens kon achterhalen, maar helaas. En je adres heb ik helaas niet, dus een kaartje sturen zat er ook niet in. Wat ben ik blij voor je dat er zo aan je is gedacht, dat je zo werd verwend, ook uit onverwachte hoek. Van 💜te Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je de doos van de maaswol nog?
      Daar staat mijn adres op. 🤪😁😂

      Verwijderen
  2. Wat geweldig, zo'n verrassing, zeg! En het ziet er reuze gezellig uit.
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooier feestje had je niet kunnen hebben denk ik? Wat ben je verwend en wat veel mensen hebben aan je gedacht, koester deze dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat LEUK!!!! Fijn dat je zo,n goede verjaardag hebt. (En nog een keer: gefeliciteerd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ja, 60 is bijzonder en je hebt het mooi bijzonder gevierd. Misschien is je verjaardag op deze manier nog wel memorabeler dan een feest op één dag. Heerlijk zoals je verwend bent, geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou een mooiere verjaardag had je je niet kunnen wensen toch...zoveel lieve mensen die aan je gedacht hebben....nu nagenieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schrik dat gisteren een groot stuk van het gebied (40 voetbalvelden) in vlammen op is gegaan.
    Gelukkig heeft de brandweer kunnen voorkomen dat het oversloeg naar het bos.

    BeantwoordenVerwijderen