maandag 11 april 2022

Vliegengordijn in wording

 Een paar jaar geleden kocht ik voor de spreien die ik toen haakte een aantal dozen met restanten katoenen garens op Marktplaats.
Ik haak bij voorkeur met naald 3,5.
Maar soms zat er ook wel eens wat dikker garen tussen.
Vorig jaar besloot ik (in het kader van restjes opmaken) om dat dikkere garen te gebruiken voor een vliegengordijn voor de achterdeur.
En zoals dat meestal met restjes gaat: ik kwam te kort.
Dus kocht ik weer wat bolletjes bij op Marktplaats.
En toen vond ik prompt nog een paar bolletjes in de kast.
Dus nu heb ik toch weer over.😂😂😂


Vandaag heb ik het vliegengordijn provisorisch opgehangen.
Ik heb nog een paar extra haakjes nodig.
Maar nu kan het vast uithangen.
Nu nog verzwaren.
Daarvoor moet ik 96 knopen en/of kralen uit mijn voorraad bij elkaar zoeken.
Het wordt nog een hele (saaie) klus om die er aan te zetten.

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel leuk uit. Veel werk maar dan heb je ook wel iets speciaals.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er vrolijk uit! Ik maakte zo'n gordijn een paar jaar geleden, en verzwaarde het ook met knopen en kralen. Ik vond het juist wel een grappig werkje, proberen om steeds een kraal/knoop te vinden in dezelfde kleur als de streng waar 'ie aan kwam. Hopelijk valt die klus je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Probleem is dat ik nog steeds moeilijk buk.
      En het is wel laag bij de grond.

      Verwijderen
  3. Al een idee wat je met de nieuwe restjes gaat maken😊?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee. Mag ik ook niet over nadenken van mezelf.
      Eerst dingen af maken.

      Verwijderen
  4. Mooi en frisse kleurtjes ook!
    Succes met het verzwaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo lekker kleurig! en de kralen hoeven niet meteen hé kan in etappes! De draden kun je gewoon optillen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel, maar ze moeten ook nog op de goede lengte.
      Ik heb welliswaar elk draad op de eerste draad afgemeten.
      Maar met zo'n bos op schoot krijg je toch afwijkingen.

      Verwijderen
  6. Dat ziet er gezellig en vrolijk uit!
    De onderkant is nog even een klusje, misschien af en toe eraan werken?

    BeantwoordenVerwijderen